Kan Microsoft Office niet starten in Vista!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reth

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Berichten
44
Sinds kort heb ik een laptop met Vista en Microsoft Office Outlook. Alles werkte steeds prima. Maar als ik nu Outlook opstart krijg ik even het beginscherm en dan een foutmelding "Kan Microsoft Office Outlook niet starten. Kan het Outlook- venster niet openen."Ervoor staat rood rondje met kruisje erin.
Ik zag dat deze fout al vaker gemeld is op dit forum, maar het is me nog niet gelukt om het op te lossen.
Systeemherstel gedaan en gestart met ingedrukte ctrl-toets: werkte beide niet. ook herstel via configuratiescherm werkt niet.
Op nieuw installeren is geen optie, omdat ik nu een 60 dagen demeoversie gebruik waarvoor ik de code per mail heb gekregen. Die code heb ik dom genoeg niet opgeschreven en zit nu dus in een map die niet te openen is. ( is nog lang niet verlopen)
Ik kwam tegen dat je een nieuw profiel aan zou kunnen maken. Ik heb echter geen idee wat daar mee bedoeld wordt en hoe je dat bij Vista doet.
Ook zag ik dat je de volgende handeling zou kunnen uitvoeren: "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Outlook.exe" /resetnavpane. Dit moet dan bij start ingevoerd worden. Kan iemand me vertellen waar je dit dan bij Vista doet?. Kan nl. nergens vinden waar ik dit zou kunnen invoeren.
Hopelijk kan iemand me helpen.
 
Windows toets + R geeft het uitvoeren (run) vak.
Waarschijnlijk is de resetnavpane afdoende
Genoemd pad is voor office 2007.

Andere mogelijkheden:
Bij het installeren kan het helpen om UAC (tijdelijk) uit te zetten.
Gaat gaat zo

Ook kunnen sommige internet security pakketten dwars liggen.
Het kan helpen om ook die ven tijdelijk uit te schakelen (iig de register controle module)\
Wel liefst internet eraf dan.

mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
lukt nog niet

Bovenstaande regel:"C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Outlook.exe" /resetnavpane"in (run) vak gezet en op enter gedrukt.
Krijg dan melding:"kan bestand C:\Program niet vinden. Controleer of de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna op nieuw".
Ook UAC uitgeschakeld, maar geen verschil.
Is de bovenstaande regel wel correct?

Kan een pakket van de beveiliging zomaar ineens dwars gaan liggen. Alles werkte nl. steeds prima. Kun je anders aangeven hoe ik zaken kan uitschakelen. Ik ben nl. nogal een leek en ben bang dat ik iets verkeerds ga doen.
Alvast ernorm bedankt voor het meedenken!
 
in ieder geval na resetnavpane geen aanhalingstekens meer gebruiken.

Verder is het mogelijk dat de programma's bij jou niet op de C, maar op een andere schijf staan. Dan dien je dat aan te passen.

Heb je alleen office 2007 geïnstalleerd?

De andere opties kun je nog even laten zitten. Resetnavpane is w.s d oplossing
 
nog niet!

Ik heb het idd zonder aanhalingstekens gedaan en het staat ook op de C schijf.

Ik heb Microsoft Office 60 Day Trial geïnstalleerd na aanschaf van de computer. Binnenkort krijg ik officiele versie op cd.
Wat bedoel je met alleen Office 2007? Er staan geen andere officeprogramma's op.

Ik blijf echter dezelfde foutmelding krijgen. Heel vervelend als je mail niet werkt. Is er nog iets wat ik kan doen?

Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
toch gelukt

ik was nog wat aan het zoeken en vond toen ook ergens de opmerking om alleen "outlook.exe /resetnavpane" in te voeren. Dit gedaan en ja hoor daar was het weer.

Heel erg bedankt voor je hulp
 
Mooi, dat het gelukt is.
Ik ben wel benieuwd waarom het hele pad niet werkte, maar het belangrijkste is dat je weer bij je mail kan.
mvg Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan