Kan mijn C schij niet formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mans2012

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
60
Hallo,

Ik heb een compaq PC en daar zit een beveiligd partitie in ik wil graag de C schijf formateren waar dus windows en alle andere rotzooi op staat. maar als ik dit doe dan krijg ik melding dat ik niet kan formateren, iemand een idee
 
Dan heb je het zeker vanuit Windows geprobeerd? Dat gaat niet.

Je moet in de bios de opstart-volgorde veranderen, de cdrom speler als eerste en dan opsatren vanaf de XP cd!
 
ik heb geen orginele cd van windows dus als ik het doe met iligaal dn heb ik iligale versie van windows of niet ?
 
Maar je hebt toch wel een origineel serienummer??
 
Kan het niet zijn dat je "beveiligde" partitie een installatie partitie is?
En dat je vanuit je bios kunt booten en dan met F2 of F10/F12 een systeem herstel kunt doen? dan hoef je niet te formatteren, maar dan wordt je c: schijf opnieuw geinstalleerd.
Op deze manier heb je geen installatie code nodig en is je pc weer zoals die was toen die afgeleverd werd.


robbie32
 
ja de beveiligde partitie is de instalatie partitie maar als ik dat doen behoud ik bijna alles wate r op me pc zit ik wil juist een schone c schijf, kan ik niet eerst met gekopierde cd instaleren dan hele c schijf formateren en dat ik daarna weer die instal van die partitie start zodat ik orginele windows heb
 
Hoi,

Bij een her-installatie via die installatie partitie zal je complete c: schijf gewist worden en opnieuw van een "fabrieks" installatie voorzien worden. Alles op deze partitie is dus weg.
Als je meerdere partities hebt (D of e schijf) daar zal de data wel op blijven bestaan.
deze data kan je veilig stellen door deze te copieren naar een externe hard disk of naar de "schone" c: partitie en deze daarna te formatteren.

Dit lijkt mij toch de meest praktische en snelle oplossing. Ook gezien de drivers welke gelijk goed zijn (graka, sound kaart etc.) ik zou toch een poging doen om dit uit te voeren.

Het is niet mogelijk om de data van je verborgen partitie te copieren op een cd oid. dan zul je toch op zoek moeten gaan naar een WIN XP CD.. met een geldige code...


robbie32
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan