Kan mijn computer Windows 7 aan of zelfs windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thinhnong

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Hallo mensen

Ik heb een HP desktop computer S3030 met windows vista home premium service pack 2.
Daarnaast weet ik alleen dat me computer het volgende heeft
- Intelcore 2 CPU 4300 @1.80 Ghz
- 1,00 GB RAM
- 32 bits besturingssysteem
- Windows prestatie index 2.7

Ik verwacht dat hij wel op windows 7 werkt, maar ik weet dit niet zeker. Werkt hij dan wel optimaal op windows 7? Is het ook mogelijk om naar windows 8 te upgraden?

Hopelijk kunnen jullie hier een handje mee helpen.

W7 en W8 vereisen beide voor de 32bits versie minimaal 1GB geheugen en voor de 64bits versie minimaal 2GB.
Je zit dus op het randje wat geheugen betreft voor de 32bits versie van W7 en W8.

Verder weet je ook niet zeker of er drivers beschikbaar zijn voor je huidige hardware voor W7 en W8.
Idealiter zou je een dualboot systeem ervan moeten maken, dan testen en wanneer alles naar verwachting draait kun je Vista verwijderen.

Als je er wat geheugen bijzet dan zal ie zo-wie-zo lekkerder draaien.
Ik zou het totale geheugen minimaal 4GB maken.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Eigenlijk kan ik ook windows 8 aan, alleen zal windows 7 beter presteren toch? Omdat het nogal een redelijke computer is. Ik ben ook van plan om een werkgeheugen erbij te halen, als ik het zo hoor.

Laatst bewerkt:
Je zou het niet verwachten maar uit verschillende hoeken hoor ik dat W8 vlotter draait dan W7.
Alleen vertelde de andere helper dat HP geen drivers zal hebben voor W8.

Groeten Marcel

Denk eigenlijk (uit ervaring en vraag me niet waarom) W8 inderdaad beter zal draaien maar zoals gezegd zit je dan waarschijnlijk met de drivers.

hmmm oke dan weet ik genoeg, want ik gebruik zelf namelijk windows 7 op mijn eigen computer. Ik vind windows 7 fijner, vanwege de bureaublad alleen :P .Deze computer is van een vriend van mij en die zit te twijfelen voor windows 7 of 8, maar zoals ik het hoor heeft hij alleen keuze uit windows 7

En waarom niet gewoon XP blijven gebruiken?
Loopt echt niet zo'n vaart dat er geen beveiligings-updates meer worden uitgegeven.

En dan sparen voor een wat meer bij de tijds PC.

als je perse wilt upgraden (ik sluit me namenlijk aan met voorgaanden dat xp nu de meeste fouten er wel uit heeft) zou ik 8.1 nemen, windows 7 is vrij zwaar.

windows 8.1 draait hier ook op een pentium M met 512mb, op jouw pc zal het dan ook moeten werken, al zal het niet veel sneller dan xp zijn.

Beste mensen,

ik heb nog een aantal vragen voor upgrade van windows vista home premium naar windows 7 home premium. De windows vista is een OEM versie. Ik snap nog niet helemaal hoe dat oem en retail werkt.
1. Is het mogelijk om van een OEM vista naar een OEM windows 7 te gaan? (Dus OEM vista upgraden met een OEM windows 7)
2. Is het mogelijk om van een OEM vista naar een Retail windows 7 te gaan? (Dus OEM vista upgraden met een retail windows 7)
Voor beide vragen gebruik ik geen schone installatie, dus herinstallatie gebruik ik niet. Bij de installatie is er een optie om een upgrade uit te voeren, zonder een schone installatie. Is het mogelijk om na deze upgrade een OEM windows 7 of een Retail windows 7 te gebruiken?

Uitleg betreffende OEM vs Retail:
1) OEM win7 comes preinstalled on computers. This is the cheapest way to buy windows. Large PC manufacturers like Dell, HP etc. (collectively called royalty OEMs) install windows on millions of such PCs. The main characteristics of such systems are:

a) The license agreement and support agreement is between you and the PC maker, not MS.

b) Activation by the end user is not required. Windows is preactivated at the factory by the OEM using images and standard SLP keys.

c) Your copy of windows is locked to that PC. The license is not transferable.

2) OEM system builder is what you get when you buy from say Newegg or from a local "white box" vendor. It too has the characteristics of Royalty OEM windows. Although it is possible for an individual to buy a System Builder copy, the license requires that the software be installed using the OPK (OEM preinstall kit) and then resold.

3) Retail version is what you buy from a retailer like Amazon or Bestbuy. Its a full price version that comes packaged in a retail box with a retail product key. It has to be activated online via MS servers using the key on the box, it is not tied to the PC it was first installed on, though it can only be used on a single computer at a time. And, MS directly provides the support for it. It is also more expensive than OEM copies.

As far as functionality is concerned, theres no difference between any of the versions above, given any specific edition (i.e. between OEM pro and retail pro, or between OEM ultimate and retail ultimate).
Bron: http://www.sevenforums.com/general-discussion/81057-retail-vs-oem-windows-7-differences.html

Groeten Marcel

Als ik het goed begrijp. Nadat ik windows vista naar windows 7 heb geupgrade, zonder schone installatie. Kan ik zowel de OEM licentie code als Retail licentie code gebruiken?

Poeh, dat gaat een beetje boven mijn pet nu.
Officieel mag je geen OEM licentie code gebruiken volgens mij op een PC behalve als ie pre-installed is.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan