Kan mijn email-berichten niet meer downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

OldTom

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
7
Ik gebruik al jaren het mail-programma "Eudora" om mijn email te verwerken via de provider Claranet.nl. Onlangs is er echter een probleem ontstaan bij het downloaden van mijn mail. Terwijl dit vroeger feilloos ging, maakt Eudora nu wel contact met de provider, maar er wordt zelfs na lang wachten, geen mail gedownload. Aan de instellingen van Eudora is niets gewijzigd en het verzenden van email gaat nog goed. Het opnieuw installeren van Eudora heeft niet geholpen.

Ik heb hierover contact opgenomen met de helpdesk van Claranet, die niets hebben kunnen vinden en mij hebben geadviseerd een specialist in te schakelen om dit probleem op te lossen. Maar ja, wie?

Wie kan mij verder helpen?

Een hoopvolle OldTom wacht op advies!
 
Beetje vage terugmelding over de hulp van Claranet:
a. Hebben ze met jou samen alle instellingen doorgelopen?
b. Hebben ze met je meegekeken op hún servers om te zien of je wel correct bij hen 'binnenkomt' tijdens het ophalen van mail?
c. Welke instellingen heb je nu ingesteld staan voor het ophalen van e-mail? [Dus je pop3 instellingen?] Natuurlijk bij je terugmelding gebruikersnamen en e-mail adressen even door XXXXX vervangen, he.
d. Heb je al gekeken op deze pagina? En werkt het daar genoemde webmail wél voor je? http://webmail.claranet.nl

Tijs.
 
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met ziggowebmail
Door online het eerste berichtje te verwijderen (het bericht met de oudste datum) was het probleem verholpen.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met online verwijderen. Ik heb het aantal berichten dat op de server stond, wel aanmerkelijk kunnen verminderen door naar de website van Claranet te gaan, de knop "webmail" te klikken en daarna mijn username en wachtwoord in te voeren. Dit heeft daarna echter geen effect gehad op het niet kunnen downloaden van mail met "Eudora".

Bedankt voor je reactie, Janzwart!

Met hartelijke groeten,
OldTom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Via email ontvangen van TS; De vraag is zonder ingrijpen vanzelf opgelost (vermoedelijk toch een fout aan de zijde van de provider)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan