kan mijn gebrande dvd niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jernie

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Hoi,

Heb een probleem, een tijdje terug heb ik al mijn bestanden van de computer op een dvd gebrand, want ik heb mijn computer overnieuw laten installeren. Nu wil ik mijn gebrande dvd opstarten, maar hij doet het niet.
Hij geeft aan dat er geen dvd geplaatst is.
Misschien is mijn schijf wel beschadigd, er zitten wel een paar krasjes op. Wie kan mij helpen, ik wil mijn vorige bestanden graag terug.

Jernie

Probeer het DVD'tje eens in een andere PC. Kijk of hij hier wel wordt gelezen.
Als dat zo is kunnen we even kijken wat er op jouw PC moet worden ingestelt zodat hij de DVD daar leest.
Anders zou het goed aan de DVD kunnen liggen.

Ik ben bang dat het aan de dvd ligt, want ik heb het al op een ander pc geprobeerd, maar kan ik nog wat aan die dvd doen????

Heb je de schijf na het branden wel gefinalized.
Zoniet dan zal die ook niet herkent worden.
Probeer het nog eens in de brander.
Mogelijk zal die hem wel lezen.

Anders biedt datarecovery misschien nog een mogelijkheid.

Heb hem in de brander gedaan, ik kan wel een map openen met de verkenner, maar dan verschijnt er een wit beeld, dus geen bestanden te zien.
Wat is finalizen eigenlijk. En waar kan ik terecht voor datarecovery

Kan dan hier een programma downloaden is dat gratis of moet ik er voor betalen, en krijg ik dan weer mijn bestanden terug.

Je kan dus het programma ISOBUSTER downloaden via het linkje dat Mumzel je gaf. Daarmee kan je proberen je schijf te openen of tenminste de inhoud te zien en deze van de cd te halen.

Finalizen, of finaliseren is gewoon een einde maken aan het geschreven gedeelte, maar wel zo een einde dat er daarna niets meer achter kan geschreven worden. Dit is het tegengestelde van de CD/DVD "open" te laten, dan kan er daarna nog wel bijop geschreven worden. Echter hebben sommige spelers last met het ontbreken van dit "einde" en zullen DVD's zonder slot niet spelen.

James:)

Hoi James,

Ik heb het geprobeerd, en kan ook mijn bestanden zien, maar ik kan ze niet openen, want dan moet ik betalen, 25 dollar, weet jij een manier hoe het anders kan??
Of kun jij me helpen hoe ik het doen moet, ik hoop het wel, of is er misschien een nederlandse beschrijving.

Jernie

Laatst bewerkt:
Hoi James,

Ik heb die laatste ook geprobeerd maar hier zegt ie dat er niets op de schijf staat, maar bij IsoBuster zegt dat er wel wat op staat, maar ik kan het niet openen.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Weet je misschien nog een andere manier.

Jernie

Dan zal jij IsoBuster moeten "verkrijgen". Zoek misschien eens op google achter een licensiesleuteltje? Heel erg illegaal, dus ik mag je er niet mee verder helpen... of koop het programma :D

James :)

Hoi allemaal,

Nogmaals een oproep van mij. Ik kan nog steeds niet mijn gebrande dvd openen. Ik heb IsoBuster en PC inspector al geprobeerd, maar deze lukken allebei niet. Bij IsoBuster geeft ie aan dat er wel bestanden op de schijf staan, maar bij PC inspecter zegt ie dat er geen bestanden opstaan.
Weet iemand nog een andere manier om mijn dvd te openen.
Ik hoop dat ik antwoord krijg, want er staan voor mij hele belangrijke bestanden op.

Groeten Jernie

Ik heb het hele verhaal niet gevolgd, maar heb je cd al een ope een andere computere geprobeerd.

ja heb ik al geprobeerd, maar daar lukte het ook niet op, op meerdere zelfs.

Nogmaals.
stop 'm in de brander waarmee die beschreven was
je brandsoftware zal deze waarschijnlijk wel de data weergeven mogelijk kan je ze dan backuppen naar de hd.
In het andere geval die laatste stap doen met een goede datarecovery proggy.

Anders, moet ik je teleurstellen en heb je gewoon pech
Succes.

Je kunt nog even proberen de DMA voor de brander uit te schakelen zodat het dataverkeer via de processor gaat lopen.

Geplaatst door bigboy2b
Je kunt nog even proberen de DMA voor de brander uit te schakelen zodat het dataverkeer via de processor gaat lopen.
In plaats van al die dure woorden misschien een woordje uitleg?:o

Waar kan ik hier vinden wat DMA is, ik kan het namelijk niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan