Kan mijn geheugen kaart niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightmaew

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
hallo, ik zocht naar, XMS3 Corsair, 1333 mhz 2x 4 GB, 9-9-9-24 1.50 ver8.11

Maar ik kan ze alleen op engelse websites vinden,

1 van mijn 2 geheugenkaarten blijkt defect, want om en om deruit gedaan en pc laten opstarten, en bij 1 maakte hij rare geluidjes en wou hij niet opstarten.

Maar google brengt alleen engelse websites. zoek ik goed ofzo wat moet ik anders dan ?

Indien ze in dual-channel draaide en je had die bandbreedte nodig kun je beter weer een setje nemen, 2 uit verschillende series draaien niet in dual-channel.

Dankje scrapheap,

En lange Pier , hoe kom ik erachter of ze in dual channel draaien,

Mijn pc loopt voor al veel dagen niet meer vast enorm blij. Nu dat geregeld is na een ander half jaar, kan ik gerust weer gaan photoshoppen en autodeskken. Maar zou mijn pc dan weer vastlopen met alleen 4 of 8 gb ? Photoshop en 3dmax hebben toch meer nodig ? , ik heb 4 slots, kan ik toch proberen uit te breiden naar 16 g ? hoe weet dan of al mijn onderdelen dat aankunnen ?

Nu draaien ze meer in dual-channel, er zit er maar eentje in.:)

Alle moederborden van de laatste 10 jaar hebben dual-channel sloten, en erg moeilijk voor geheugen zijn ze niet, de geheugencontroller zit in de CPU.
Merk en type moederbord en CPU?

Download Speccy, start het, wacht even tot het klaar is met het detecteren van je systeem hardware en klik dan links boven op "Bestand"= Publiceer => OK = bevestig.
Er wordt dan een link getoond naar een online hardware-overzicht van je systeem.
Plaats deze link in je volgende bericht zodat iedereen hier kan zien om welke hardware het gaat..?

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD Phenom II X6 1090T:
26 °C
Thuban 45nm Technology
RAM
4.00GB Single-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-20) ( Een single iets dus )
Motherboard
ASRock 890GX Extreme3 (CPUSocket):
37 °C
Graphics
SA300/350/360Š (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 6800 Series (ATI AIB):
62 °C
Storage
111GB OCZ-VERTEX2 ATA Device (SSD):
1 °C
Optical Drives
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Audio

Laatst bewerkt:
Scrapheap , sorry dat zit te mieren****** op je advies,

ik kijk nu bij de pc3 10600, maar bij de website staat er,

1333-mhz-pc3-10666, het getal van de duivel, anyway is dat dan een typfoutje van je ? de 10666 past bij de mijne ?

Sorry, maar ik zie niet wat jij ziet.
Op deze webpagina van AMD staat toch heel duidelijk
Support for unregistered DIMMs up to PC2 8500(DDR2-1066MHz) and PC3 10600 (DDR3-1333MHz) – AM3
:shocked:

Da's overduidelijk een type-fout van de webdesigner want als je bij de modules eronder kijkt staat er toch duidelijk PC10600..
Daarom kijk ik altijd bij de fabrikant voor specificaties :confused:

Ja, die kan maar je kunt beter voor 2x 4 Gb kiezen als 1x 8 Gb, met 2x 4 Gb kun je dual-channel gebruiken op je moederbord, dan werkt het geheugen sneller.

het is deze geworden dankje scrapheap

Kingston ValueRAM - DDR3 - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC

Heb nu al zin in geen vast loop geluiden, en een iets snellere photoshop :)

Nog 1 vragen op 1333 mhz pc 10666 kan ik dan wel uitbreiden naar 16 ?g

Jazeker, jouw moederbord ondersteunt max. 16 Gb aan ramm dus als je er nog 2 dezelfde bij koopt kunt je alle slots op het moederbord vullen en beschik je over 16 Gb ramm ( bij gebruik van een 64 bit OS ).:thumb:

Top, dankje, en echt ik word moe van het vragen ? maar moet ik nog in de bios iets in dual channel mode zetten of gaat dat vanzelf ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan