Kan mijn mappen op NAS schijf niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijntju30

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hallo,

Ik heb een probleem: ik kan de mappen op mijn NAS schijf niet openen. Ze geven de foutmelding: "Controleer de spellin van de naam. Er is anders een probleem met het netwek. Klik op problemen vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststellen en wilt oplossen. <details> Foutcode: 0x80070043 Kan de newerknaam niet vinden.</details>

Nu zullen jullie denken dat de schijf niet (goed) is aangesloten:rolleyes: maar ik kan wel gewoon op de schijf maar dit bericht krijg ik als ik openshare(standaardnaam) wil openen.

Heeft er iemand een oplossing? Ik zit hier al een tijdje mee en heb dus geen Back-Up.:(

(Ik zal binnenkort ook even langs de winkel waar ik hem gekocht heb gaan en vragen maar dan kan ik natuurlijk niet testen)

Alvast bedankt!
Martijntju30

PS het is deze schijf: http://www.lacie.com/ie/support/support_manifest.htm?id=10300

Kun je de share naam niet controleren via de web interface?
Klopt het IP adres nog? (als hij geen vast ip adres heeft gekregen zou dat kunnen veranderen als je hem 's avonds uitzet en 's morgen weer aanzet...)

Laatst bewerkt:
1. Je zegt "niet openen". Bedoel je hier "niet openen" of "niet meer openen"?
2. Probeer het eens d.m.v. het ip-adres ipv. de naam. Het kan zijn dat jouw besturingssysteem problemen heeft met de hostnaam van de NAS.
Voorbeeld: Stel dat de NAS heet: Dit is een hele lange NAS-naam
en het ip-adres is van de NAS is: 192.168.1.233
en de gedeelde map heet MijnMap
probeer dan eens: [Windows-toets]r toetscombinatie -> \\192.168.1.233\MijnMap
3. Zorg ervoor dat de mappen op de NAS gedeeld worden met een naam die maximaal 8 karakters lang is, en géén spaties erin!

Succes,

Tijs.

aanvulling

Ik heb het nog gecontroleerd: hij staat in de zelfde werkgroep: WORKGROUP zo staat het ook in mijn computer. Sofware verwijderen was volgens een vriend een optie maar dat lukt niet als ik niet weet hoe ik in die map kom (WORKGROUP)

1. Je zegt "niet openen". Bedoel je hier "niet openen" of "niet meer openen"?
2. Probeer het eens d.m.v. het ip-adres ipv. de naam. Het kan zijn dat jouw besturingssysteem problemen heeft met de hostnaam van de NAS.
Voorbeeld: Stel dat de NAS heet: Dit is een hele lange NAS-naam
en het ip-adres is van de NAS is: 192.168.1.233
en de gedeelde map heet MijnMap
probeer dan eens: [Windows-toets]r toetscombinatie -> \\192.168.1.233\MijnMap
3. Zorg ervoor dat de mappen op de NAS gedeeld worden met een naam die maximaal 8 karakters lang is, en géén spaties erin!

Succes,

Tijs.

IP geprobeerd, werkt niet:S
Maar ik kan niet meer openen.
http://dl.dropbox.com/u/4880419/src.png is een link naar een screenshot

maar toch alvast bedankt!

Het gaat mij om de naamgeving van de NAS in het netwerk, dus niet in welke werkgroep die zit.

Ga maar testen met wat ik geschreven heb én geef antwoord op vraag 1 uit mijn vorige posting.

Tijs.

We hebben nog steeds geen antwoord of het ooit wel gewerkt heeft en of je daarna nog veranderingen hebt gedaan (bijv. naam of ip-adres van de NAS veranderd, Windows op je pc opnieuw geïnstalleerd etc.)

Overigens heb ik geen directe verklaring. Hopelijk vertelt de handleiding van de NAS (of diens ondersteuningsforum) wat er nu aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.

oeps

hij heeft het wel gedaan. Maar ik heb op de site van LaCie een soort probleem oplosser gevonden maar dat heeft helaas ook niets opgeleverd.

Misschien iemand bij je thuis uitnodigen met een pc/laptop met een 'simpel' besturingssysteem zoals Windows XP erop en die even laten testen. We weten namelijk nog steeds niet of het probleem aan de NAS of aan een (netwerk-)probleem op je pc ligt.

Tijs.

duidelijk

Misschien iemand bij je thuis uitnodigen met een pc/laptop met een 'simpel' besturingssysteem zoals Windows XP erop en die even laten testen. We weten namelijk nog steeds niet of het probleem aan de NAS of aan een (netwerk-)probleem op je pc ligt.

Tijs.

Om duidelijk te zijn: We hebben hier 3 computers en een laptop. 2 computers draaien op W7 (hier heeft de NAS op gedraaid) én 2 op xp. (dus ook de laptop) Op de laptop werkt de NAS ook niet meer

Dus het lijkt me niet erg zinvol.

Ik ga maandag waarschijnlijk even langs de winkel waar ik de NAS heb gekocht. Eens kijken wat ze daar voor me kunnen doen.

Tot zo ver alvast bedankt

Je terugmelding is niet 100% duidelijk, maar begrijp ik het goed dat alle 4 computers/laptops (2x Windows 7 en 2x Windows XP) nu geen verbinding meer kunnen maken met de NAS om bestanden ervan te lezen of te schrijven?

Indien bovenstaande is wat je wilde doorgeven, dan wordt het inderdaad tijd hulp te zoeken bij de verkoper en/of de fabrikant van de NAS.

Tijs.

Je terugmelding is niet 100% duidelijk, maar begrijp ik het goed dat alle 4 computers/laptops (2x Windows 7 en 2x Windows XP) nu geen verbinding meer kunnen maken met de NAS om bestanden ervan te lezen of te schrijven?

Indien bovenstaande is wat je wilde doorgeven, dan wordt het inderdaad tijd hulp te zoeken bij de verkoper en/of de fabrikant van de NAS.

Tijs.

Klopt! Ik zal vertellen wat ik heb gedaan als het werkt. Of als ik hem heb weg gegooid...

Toch bedankt

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem als martijntju30. Mijn netwerk hardeschijf werkte gewoon prima. Van de één op andere dag kan ik met beide computers waarvan één op windiws 7 en de ander xp niet meer in de mappen van mijn NAS. Ook ik heb een Lacie hardeschijf. Ik snap er echt niets van want het heeft altijd gewerkt. Kan dit komen door een update van windows of zo? Ik heb ook niet zitten rommelen in IP adressen enzo.

@ALAAF: Dat wordt dus afwachten wat de leverancier/fabrikant teruggemeld heeft richting martijntju30 of zélf contact zoeken met de leverancier/fabrikant.

Tijs.

Zo, nu eindelijk een korte reactie, de winkel wist niets, alleen iets bij LaCie zoeken maar ik heb hun probleemoplosser al gehad, niet gewerkt.

ideeën??

Veel succes Alaaf

E-mail naar LaCie

Hieronder mijn mail naar LaCie:

--------------------------------------------------
Hallo,

Ik heb nu een half jaar jullie NAS schijf maar ik kan er nu niet meer op komen. Als ik het IP-adres invoer kom ik op de schijf maar als ik dan op <OPEN SHARE> klik, dan zegt de computer dat het netwerk-adres niet kan worden gevonden. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb uw probleemoplosser op de site al geprobeerd. Ik ben naar de winkel geweest. En nog veel meer (op een forum gevraagd: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-op-NAS-schijf-niet-openen?p=3474223&posted=1)

Zoals u kan zien op het forum ben ik niet de enige die hier last van heeft. Heeft u een oplossing?

Als ik nog dingen moet laten weten dan is dat vanzelfsprekend geen probleem.

Ik hoop dat u snel terug mailt.

M.v.g.

Martijn Willemsen
------------------------------------------

Lijkt me duidelijk niet?

ik zal het melden als ik een mail terug heb gekregen.

Is er maar 1 type NAS die LaCie aanbiedt? Ik zie in je mail geen type-aanduiding genoemd... Was ook handig geweest om het serienummer te vermelden en de datum van aankoop.

Je had er wellicht je telefoonnummer in kunnen zetten, want e-mail heeft ook zijn beperkingen (zeker als er aanwijzingen moeten worden gegeven van onderzoek of oplossing). Natuurlijk kan het zijn dat dat alsnog gevraagd wordt in de mail die de LaCie helpdesk (hopelijk) gaat sturen.

Verder lijkt het me een duidelijk mailtje. Goed ook van je om de link naar deze discussiedraad te vermelden, wellicht scheelt dat weer wat mailtjes over en weer.

Tijs.

Type staat in het onderwerp;) LaCie heeft veel verschillende maar 2 NAS ik heb V1.1.

Onderwerp had je niet geciteerd, vandaar dat ik niet kon weten dat je het type wel (ergens) had vermeld. Dan is het mailtje wat mij betreft helemaal in orde! :)

[Ik heb gemerkt in de praktijk dat veel mensen problemen hebben om een correct en compact mailtje met voldoende informatie erin naar (technische) helpdesks te sturen, maar daar heb jij geen last van! :thumb:]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan