Kan mijn NASSEN niet vinden in het netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwartel

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2002
Hoi,

Sinds november 2012 heb ik de Windows 7 Ultimate geupgraded naar Windows 8 Pro. Vanaf dat moment kan ik mijn NASSEN (Iomega Network Hard Drive 500GB en 1TB) niet meer in het netwerk vinden. Wel kan ik deze pingen (192.168.1.12 en 192.168.1.13), maar ze komen gewoon niet in het netwerk tevoorschijn. Via netwerkbalk kan ik wel de 500GB bereiken. Ik heb het netwerk gedeeld staan in de thuisgroep. Reset mag niet baten, evenals aan en uit zetten.

Moet ik de NASSEN misschien een vast IP adres geven in de router of de modem? Modem is een Cisco EPC3925 en de router is de net aangeschafte Netgear WNDR4000.
Ik kom er niet helemaal uit. Kunnen jullie mij misschien helpen?

Een NAS hoor je eigenlijk altijd een vast IP te geven, of zoek je iedere keer dat je NAS een nieuw IP heeft in de DHCP lijst van je router?
Daar is ook het tweede punt, waarom 2 routers?
De Cisco heeft 4 keer 1Gibabit poorten voor LAN (De gele) en 300N wifi...
Tenzij je de Cisco router functies goed hebt uitgeschakelt kan dit problemen geven, het maakt je netwerk hoe dan ook zinloos ingewikkelder/foutgevoeliger...

Hoe Thuisgroep in Windows 8 werkt weet ik niet precies, zit zelf nog lekker bij Win7 :).

Hoe bedoel je dat je de 500GB wel via netwerk balk kan bereiken, dat je \\192.168.1.12 in Windows bestand explorer intypt?

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 routers, omdat de Cisco Modem slecht Wifi bereik had. Daarom kocht ik de Netgear. Wat jij zegt over de routerfuncties, kan kloppen. Om de zoveel tijd klapt de internet eruit. Dus zal ik de instellingen niet goed hebben ingesteld. Ik had eerst de Cisco in bridgemode gezet, maar het uitklappen van het internet was zo erg, dat ik de Cisco maar weer in working mode heb gezet met de router erachter aan. Wel de wireless functie uitgezet van de Cisco. Misschien zit daar de fout? De Nassen heb ik aan de modem (Cisco) gehangen. Had deze niet aan de router gemoeten? En de IPadressen van de Nassen, moeten die in de modem of in de router of allebei?

De 500GB kan ik inderdaad via internet explorer bereiken. Het gekke is, dat de mediaspeler (ik heb een Mede8er) wel de NASSEN kan zien.

Update: Nu heb ik de Wifi eindelijk werkend. Toch de Cisco weer op bridge mode gezet, de router eraan gehangen. De IP-adressen van de NASSEN vastgezet in de router. Nu kan ik de 500GB wel bereiken, alleen de 1TB niet. Reset mag ook al niet baten. Beide NASSEN zijn wel te zien in de router... In Netwerk van laptop zijn deze NASSEN wel te zien. Maar kan ze niet via IP bereiken. Ook de assistent van IOMEGA Manager ziet deze NAS niet (1TB). Raar he?

Als je nu eens alle netwerk apparaten alleen op de netgear aansluit en de cisco alleen als modem gebruikt,zal het allemaal veel beter werken.

na enig gepuzzel heb ik eindelijk de NASSEN aan de praat gekregen! Ik heb nu alle netwerkapparaten aan de Netgear gehangen en de Cisco is nu alleen nog maar modem. Nu werkt alles weer perfect... pfff... toch nog heel erg bedankt voor jullie hulp! Dus deze topic kan op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan