Kan mijn pc niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn PC.
Er staat nu windwos xp op en ik wil hem formatteren en er een andere windows versie op zetten.
Ik heb de bios zo ingesteld dat beide cd/dvd drives als 1ste en 2de staan en de harddisk als 3de voor het opstarten.
Ik doe de juiste dvd met een goed werkende windows versie in de pc en start hem opnieuw op, dan staat er druk op een toets om op te starten vanaf cd-rom.

Ik kan dan elke toets drukken en de muis maar er gebeurt niks hij start gewoon normaal op.

Ik heb beide cd/dvd drives geprobeerd en ik heb nummer 1 en 2 omgedraaid in de bios en ik heb zelfs 3 verschillende windows versies/dvd’s geprobeerd (welke wel op een andere pc werkte) maar elke keer als ik een toets wil indrukken gebeurt er niets.

Ik heb een vriend gevraagd die er redelijk wat vanaf weet maar hij weet het ook niet meer.

Ik heb een ander toetsenbord geprobeerd en helaas dat was ook niet de oplossing. (welliswaar alleen een toetsenbord met usb aansluiting, misschien dat die pas later voeding krijgen dan zo’n ouwe aansluiting ps2 volgens mij)

Kan iemand mij helpen of is het einde zoek en moet ik naar een winkel ??

Groet Bart

probeer inderdaad eens een ander toetsen bord. en reset je bios eens door de batterij op het moederbord 2 min van af te halen.

ps/2 toetsenbord gebruiken,bij opstarten is de uSB nog niet actief dus reageerd hij nergens op

probeer inderdaad eens een ander toetsen bord. en reset je bios eens door de batterij op het moederbord 2 min van af te halen.

Ik heb een toetsenbord via de usb op verschillende hubs geprobeerd, werkt niet, nu heb ik een toetsenbord met ps/2 als ik dat aansluit herkent hij dat toetsenbord niet. ( pc stond uit toen ik hem aansloot)

Als ik dat datzelfde toetsenbord van de usb aansluit met een usb -> naar ps/2 aansluit doet hij het ook niet raar.....

ik ben een beetje voorzichtig met aan de batterij op het moederbord spelen :P

ik hoop dat jullie kunnen helpen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan