Kan mijn PC windows 98 se aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

costa

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Best mensen,
Ik ben in bezit van een PC (uit jaar ± 95´een HP vectra xa 6/200) met een pentium PRO processor en 32mb (EDO) geheugen. Kan mijn PC die momenteel op winNT draait, de installatie van win98se aan?

Zo ja, hoe de-installeer ik NT (waar moet ik op letten) en hoe installer ik win98se?

Ik heb geen verstand van BIOS instellingen en DOS commandos.

Waarom doe ik dit? Ik wil graag een vriendelijker OS.

Verdere uitbreidingsplannen? JA..nl.
1. misschien is een memory uitbreiding noodzakelijk!?
2. uitbreiden met een USB kaart. (meeste periferals hebben USB connenctoren). Ondersteund Win 98 se, eigenlijk USB 2.0?
3. een CR writer i.p.v. cd rom drive installeren. (wil later een externe Hdd op USB aansluiten)
4. een modem voor internet en mogelijk tot mailen installeren
5. wellicht een geluidskaart met boxen (is geen must)

Alvast bedankt voor je hulp!
costa

Win98 draait daar wel op ja, of het verstandig/zinvol is om aan die oude bak nog veel geld te spenderen betwijfel ik echter ten zeerste. Een Pentium PRO 200 is niet veel meer dan een gewone Pentium 200. In de PRO zit alleen meer Cache geheugen.

NT verwijderen: Opstarten met Win98 bootdisk (www.bootdisk) en met FDISK de NON-DOS partitie verwijderen en een nieuwe FAT partitie aanmaken, herstarten en dan formatteren.

Hierna Win98 installeren.

is goed mogelijk, ik raad je aan om je computer te formatteren mbv de win98 cd, wanneer dat werkt is de rest niet moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan