kan mijn .pst bestanden niet meer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Ik heb een probleem met de .pst bestanden van Outlook 2003.

Normaal staan de .pst bestanden in Lokaal Station (C)/Gebruikers/Naam/ AppData/Local/Microsoft/Outlook maar ik heb zelf de map gewijzigd en de .pst bestanden staan nu netjes waar ik ze wil hebben. Het "Outlook.pst" bestand is 1.904.657 KB groot en in dezelfde map zit ook het bestand "archive.pst" met een grootte van 889.097 kB. Het probleem is dat sinds een paar maanden het Outlook bestand niet meer groter wordt terwijl ik zeker weet dat er berichten (e-mails) bijkomen. De e-mails komen gewoon binnen en ik kan ze gewoon lezen en archiveren. Waar blijven deze e-mails als het bestand niet groter wordt? Ben ik nu alle laatste berichten kwijt?

Mvg,
Anstof

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je ook berichten verwijdert en/of (automatisch of niet) archiveert in archive.pst.
Dan ontstaat er weer ruimte in het .pst bestand voor nieuwe berichten. En verder kan het zijn dat je enige tijd geleden een grote schoonmaak hebt gehouden, en er nu nog ruimte van over is in het .pst bestand.

Tijs.

Ik weet dat ik vrij veel berichten bewaar maar dat is ook nodig en dat wil ik graag zo houden. Maar inderdaad, ik hou mijn mappen schoon en verwijder dagelijks berichten die ik niet meer nodig heb en aan het begin van het jaar verwijder ik de berichten van een jaar eerder. Maar waarom zie ik niet dat ik berciten erbij krijg, want er komen natuurlijk ook weer berichten bij.

Mvg,
Anstof

Ik snap je laatste posting niet. Nieuwe berichten komen toch gewoon binnen en zijn leesbaar?

Tijs.

Ik heb het idee dat de map Outlook.pst vol zit en dat de nieuwe berichten niet meer in dat bestand komen met het gevolg dat ik van de nieuwe berichten géén back-up meer heb.

mvg,
Anstof

Ik neem aan dat u in Outlook ook aangegeven hebt waar de .PST nu staat?
Kijk eens voor alle zekerheid in Outlook waar Outlook denkt dat de PST staat.

Volgens mij gebruik ik FAT 32

Mijn computer heeft Vista Home Premium 32 - bits besturingssyteem.

Ik heb zelf in Outlook aangegeven waar het .pst bestand naar toe moet en daar staat het ook maar dit bestand word niet groter terwijl dat wel zou moeten. Het bestand is nu, zoals ik al zei 1.904.657 KB groot. Als de opslag inderdaad maar 2 GB is, waar blijft dan de rest? Ik krijg overigens géén foutmeldingen!

Mvg,
Anstof

Als er geen pst meer zou zijn op de oude plaats maar wel op de nieuwe en je hebt het nog niet aangepast, krijg je bij de 1e keer opstarten een foutmelding en als je op ok klikt een menu van een "bestand openen" ... dan krijg je de kans om vervolgens het juiste bestand op de juiste locatie te openen...

Lees dit maar eens door en kijk waar die van jou op ingesteld staat:
http://support2.microsoft.com/kb/832925

Laatst bewerkt:
Dank je wel André maar dit is voor mij wel wat onduidelijk. Ik heb wel even in het register gekeken maar ik kom niet verder als dit:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\

Na Microsoft komt géén Outlook meer.

Anstof

Er is ook nog een andere plek:
Outlook 2003 HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\11.0\Outlook\PST HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\PST

Laatst bewerkt:
Inderdaad staat het hier:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\PST

Alleen zie ik nu bij 11.0 (14.0 staan) maar ik heb nu wel het PST

Standaard REG_SZ (geen warde ingesteld)
LastCorruptStore REG_SZ D: Gegevens Outlook Outlook.pst

Dit is wat ik dan zie in PST

Anstof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan