Kan mijn voeding dit aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantje10

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo,

Ik heb een vraagje ik wil namelijk een gtx 750 installeren maar ik weet niet of mijn voeding dit wel aankan.
Ik heb volgens mij een oude voeding die maar 250 watt levert.
Die 250 watt moeten worden gebruikt voor:
Mijn processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
3gb ddr2 memory
Een oud moederbord
extra geïnstalleerde usb sloten (volgens mij usb 1.0)
En dan dus de gtx 750

Kan mijn voeding dit aan of gaat ie ontploffen o.i.d.

MVG

Goedemiddag,

De gtx 750 heeft 75 watt nodig. En veder zal ik gewoon even opzoeken hoeveel de andere hardware onderdelen vragen.

Klik hier scroll even naar beneden en lees wat Nvidia erover schrijft bij : Minimum System Power Requirement (W)

Laatst bewerkt:
Met een 6000+ is dat wat krapjes aan, maar als het een goede kwaliteit voeding is kan dat net werken.

@wampier, bedoel jij de door TS genoemde 250w of de door Nvidia genoemde waarde?
Als jij namelijk de door TS genoemde waarde bedoelt, dan is mijn mening toch ietwat afwijkend, zeker gelet op wat Nvidia adviseert.

Okee bedankt allemaal ik zal nog even het precieze opzoeken maar dat is dan even wachten tot morgen.
Want ik heb die nieuwe processor geïnstalleerd en ik had geen koelpasta. ;)

Of kan ik het merk en het model van de voeding op de voeding zelf ook vinden anders kan ik dat nog even nakijken.

Ja, dat staat op de voeding.
Je hebt inmiddels gelezen wat Nvidia je adviseert?

ja dat heb ik gelezen
Maar waar staat dat dan op de voeding?
Ik kan het niet vinden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Op het e.o.a. plaatje of stickertje.

Als het merk en type voeding niet op het blok zelf te vinden is, dan maak ik mij zorgen over de kwaliteit ervan / van de fabrikant.

NVIDIA en ATI adviseren ALTIJD meer dan nodig is, zij gebruiken namelijk een eigen norm. De aanbevolen voeding van de fabrikant is alleen nuttig als een richtlijn, niets meer niets minder

In principe wel mee eens, ware het niet dat je als koper van een videokaart er goed aan doet om dat advies toch maar wel te volgen, zéker als er een garantieclaim wordt gedaan binnen de garantietermijn. Los daarvan is het in het geval van TS zo dat zijn (A-merk / B-merk / C-merk (?) ) voeding slechts de helft 'biedt' t.o.v. wat Nvidia adviseert en je kunt nog zo positief (of, zoals je wilt, negatief) denken, maar als je maar de helft tot je beschikking hebt, dan is zelfs in het meest 'overdreven' schema van Nvidia de helft ALTIJD te weinig, m.a.w. 10%, 20% afwijking zou je misschien aan moeten / mogen durven, maar 50%.........

Laatst bewerkt:
Ahh ik heb het gevonden.
Merk: FSP Groupe inc.
Model nr.:FSP 250-60HEN

Goed stel ik moet een nieuwe zwaardere kopen welke is dan goedkoop en goed want ik zit eigenlijk al bijna over mijn budget heen wat ik wou uitgeven.

Kijk in het linkje dat ik je net gaf over voedingen. Ik kan mij wel vinden in de merken die de auteur van het artikel aanbeveelt, al moet ik bekennen dat er twee tussen staan waar ik zelfs nog nooit van had gehoord.

Welke goedkoop zijn? : dat kun jij zelf in Google net zo goed opzoeken als dat wij dat zouden moeten doen. Typ een merk in uit het lijstje en kijk 'in de buurt' van de 500 Watt voedingen.
Ik denk namelijk niet dat er ook maar 1 Helpmij lid is dat de prijzen van de voedingen uit zijn hoofd weet.

Laatst bewerkt:
is 420 watt ook goed??

Gelet op wat hierboven aan discussie omtrent door Nvidia aanbevolen voedingen is geschreven, zou met een echte A-voeding, de PSU de kaart moeten kunnen gaan 'trekken'.

Sorry maar wat bedoel je hier precies met trekken?

Maar wat gebeurd er nu exact wanneer ik mijn oude voeding aansluit?
Gaat dan alles kapot of sluit mijn computer gewoon af?

De voeding zal het bij een beetje systeembelasting niet gaan 'trekken'.

Bijvoorbeeld het 'freezen' van je scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan