kan mijn xp computer windows 7 of 8 aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djakko

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Berichten
9
hallo

ik heb een vraag.
aangezien er geen updates meer komen voor windows xp, wil ik graag over gaan op windows 7 of 8. toen ik de upgrade adviser voor windows 7 en 8 gebruikte, kwam hier steeds een foutmelding na een paar seconden dat hij is gestopt, ook als ik hem opnieuw geïnstalleerd heb.
ik heb gekeken voor de specificaties, maar ik weet niet of hij het wel of niet aan kan. ik heb een eenvoudige netbook, dit staat er bij de specificaties:
intel(R) Atom(TM)
CPU N450 @1.66GHz
1.66GHz, 0,98GB of RAM
Physical address Extension

zou mijn computer windows 7 of 8 aan kunnen en welke van die 2 zou het dan sneller doen?
 
Met elke Windows 7 versie gaat dat wel lukken, maar BijZonder traag.
Wellicht zoeken naar Windows 7 starter.
Even bij vrienden informeren waar je dat kan vinden.
Dan gaat het prima lukken.
 
Het interne geheugen voldoet (net) niet aan de eisen welke W7 vraagt.
Harde schijf geen je geen gegevens van dus daar kan niets over verteld worden.

Om heel eerlijk te zijn zou ik je niet aanraden om W7 op dit systeem te installeren want het gaat storend traag worden.

De ondersteuning voor XP komt te vervallen maar dit zegt uiteraard niet dat je in één klap een waardeloos of onveilig systeem hebt.
Haalde je voorheen wel altijd alle upgrades binnen zodra ze er waren ?
Zo nee, dan zal je systeem er niet echt slechter van worden wanneer je gewoon XP blijft draaien.
 
Ik heb ook zo'n computer maar het werkt niet erg snel. Heb er daarom maar lubuntu op gezet. Is nog gratis ook, en heeft betere ondersteuning want met zo'n oude pc werken lang niet alle drivers goed.
Download hierzo: www.lubuntu.org
 
Ik heb 500gb harde schijf dus wel ruimte genoeg.
Het zou mij wel lukken om Windows 7 starter te installeren, maar is dit systeem een stuk sneller of veiliger dan xp?
Kunnen op lubunto in principe alle programma's op geïnstalleerd worden aangezien het net zo groot is als Microsoft?
 
Windows 7 starter heb ik ook geprobeerd op zo'n soort pc. Draait prima, maar het is geen snelheidsmonster. Lubuntu kun je niet alles op draaien en printers kan nogal een gepruts zijn. Ik zou eerst starter proberen, als daar echt geen drivers voor zijn of het werkt niet goed, kun je alsnog lubuntu proberen.
 
ik denk dat ik het ga proberen met de windows 7 starter, als dat echt heel slecht bevalt ga ik naar lubunto proberen.
bedankt voor jullie reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan