Kan module niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swentheman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
In tegenstelling tot een eerdere vraag met deze titel kom ik er niet zelf uit. Ik ben geen programmeur of zo, ken dus geen VB en werk niet met modules. Wel met formulieren, macro´s en dat soort eenvoudige zaken.

Ik heb een database gebouwd met wat formulieren met daarop knoppen die weer andere formulieren openen. Mijn laatste wijziging in deze database was een eenvoudige selectiequery toevoegen, en enkele kruistabellen. Nu open ik hem opnieuw en op iedere knop waar ik op klik krijg ik de melding `kan module niet openen´. Iemand enig idee?

Twee mogelijkheden:
- je access installatie is corrupt geraakt. Oplossing: Access opnieuw installeren.

- je hebt bij de formuliereigenschappen de eigenschap HasModule op Nee gezet.
Hiervoor is maar één oplossing: uithuilen, backup terugzetten en opnieuw beginnen.

Elk formulier en elk rapport in access heeft een bijbehorende module. Normaliter zie je die niet. De eigenschap HasModule kan gebruikt worden om te zorgen dat een formulier of rappport geen bijbehorende module heeft. Voordeel hiervan is dat het formulier sneller te laden is.

Twee mogelijkheden:
- je access installatie is corrupt geraakt. Oplossing: Access opnieuw installeren.

- je hebt bij de formuliereigenschappen de eigenschap HasModule op Nee gezet.
Hiervoor is maar één oplossing: uithuilen, backup terugzetten en opnieuw beginnen.

Elk formulier en elk rapport in access heeft een bijbehorende module. Normaliter zie je die niet. De eigenschap HasModule kan gebruikt worden om te zorgen dat een formulier of rappport geen bijbehorende module heeft. Voordeel hiervan is dat het formulier sneller te laden is.