Kan MS access ACCDB en ACCDR niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1955

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Hi,

Ik heb op een laptop de volgende software geïnstalleerd :
https://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=50040 / Microsoft Access Runtime.
De access bestanden woirden herkend.
De frontend is een ACCDR en de backend is een ACCDB.
Wanneer ik de ACCDB tracht te openen dan krijg ik de volgende boodschep nl.
Beveiligingsmelding voor Microsoft Access.
Waarschuwing: er kan niet worden bepald of deze inhoud afkomstig is van een betrouwbare bron.
Het wordt aanbevolen deze inhoud niet in te schakelen,
tenzij de inhoud een essentiele functionaliteit biedt en u de bron vertrouwt.

Wanneer ik op openen klik dan heb ik bovenaan in de balk enkel "Openen" en wanneer ik hierop klik dan heb ik links enkel Afdrukken, Privacyopties en Afsluiten.
Ik geraak er niet uit. Graag hulp.

Tx

Groeten

Michel

Een accdb bestand is het eigenlijke standaardformat van Access, en dat bewerk je met de volledige versie van Access. De runtime versie kan daar niet zoveel mee. Dus het is wel goedkoop om de runtime te gebruiken, maar je bent afhankelijk van iemand die de complete Access omgeving heeft als je aanpassingen wilt maken in die backend. Sowieso zou de backend niet veel meer mogen bevatten dan de tabellen, algemene queries en algemene formulieren. De hoofdmoot van de gebruikers interface zit in de Frontend, die dus is dichtgespijkerd d.m.v. het accdr bestand.

Hi,

Ik heb deze database ontwikkeld en ik heb dus ook de aanpasbare versie (accdb) van de Frontend.
Ik heb deze databases (accdb en accdr) geïnstalleerd op een PC van een familielid. Deze database heeft 4 jaren feilloos gewerkt.
De gebruiker heeft nu een nieuwe laptop gekocht en ik krijg de databases niet meer geïnstalleerd.
Ik moet ergens iets over het hoofd zien.

Groeten

Michel

Ik moet ergens iets over het hoofd zien.
Dat zou zo maar kunnen :). Wij hebben uiteraard geen idee wat er wel en wat er niet op de laptop is geïnstalleerd. En met welke instellingen.... Het kan natuurlijk best zijn dat je na de Office installatie de beveiligingsopties nog niet hebt aangepast. Dan kan je dat soort meldingen krijgen.

Dat kun je zien in de opties <Vertrouwenscentrum>, <Instellingen voor het Vertrouwenscentrum>. En controleren of de map bij Vertrouwde locaties staat, de macro-instellingen goed staan, ActiveX instellingen etc. Ik zou alles goed doorlopen en eventueel aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan