Kan msn niet verwijderen/opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denise81630

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hallo!

Ik heb, zacht gezegd, nogal moeite met het verwijderen van Windows Live Messenger. Ik had versie 9.0, maar soms als ik mijn msn naam wou veranderen viel hij uit. Dus ik had het leuke idee om het even te verwijderen en opnieuw te installeren, misschien dat die dan weer normaal zou doen. Integendeel, nu kan ik het niet eens meer installeren, want ik krijg telkens de melding dat de installatie is mislukt doordat er nog delen van Windows Live op staan.

msninstallatiemislukt.jpg

(Ik hoop dat de afbeelding het doet)

Ik heb rondgekeken op internet en hieronder staan de pogingen die ik gevonden heb (uiteraard zonder de aanhalingstekens, maar hierdoor is het waarschijnlijk wat overzichtelijker).

Ik heb geprobeerd alles van Windows live te verwijderd, ook via “Een programma verwijderen of wijzigen” bij “Configuratiescherm”, maar toch blijven de bestanden “Windows live – Hulpprogramma voor uploaden” en “Windows live aanmeldhulp” ertussen staan. Zodra ik die probeer te verwijderen komt er eerst een melding met “De functie die u wilt gebruiken, bevind zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is”. Vervolgens als ik dat weg klik, komt er een andere melding met; “De installatiebron voor dit bestand is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat en of u toegang tot de bron hebt”.

Ik heb “RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove” opgezocht en aangeklikt, vervolgens krijg ik een melding met; “Fout: kan het INF-bestand C:\Windows\INF\msmsgs.inf niet vinden”.

Ik heb “msiexec /x {47401E86-6811-4F33-AFF3-4C510F8DF241}” opgezocht en aangeklikt, vervolgens krijg ik een melding met; “Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geïnstalleerd”

Ik heb “wlarp.exe” geprobeerd te verwijderen, wat geen effect heeft gehad hoewel ik hem nu nergens meer kan vinden. Ik heb ook “wlsres.dll” en “wloobe.exe” niet gehad toen ik “wlarp.exe” verwijderde, en ergens stond dat je die twee nodig hebt.

Ik heb “c:\windows\inf” opgezocht via een zoekopdracht, en vervolgens gezocht naar het bestand “sysoc.inf”, maar die staat er niet meer tussen. Alle acties die daarna volgen kan ik dus niet doen.

Ik heb “HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall” gezocht, maar kan die ook niet vinden.
Ik heb “Zapmessenger” gedaan, en dan zegt die na zo ongeveer twee secondes al (er staat dat het een paar minuten kan duren) dat het succesvol verwijderd is, wat dus niet zo is.

Ik heb “Glary utilities” gedownload en vervolgens “Software Verwijdering Manager” gestart. Het klopt dat hier nog allemaal Windows live bestanden tussen staan, maar zodra ik die via dit programma probeer te verwijderen krijg ik bij elke de melding; “Acces violation at address 0040D77D in module 'uninstaller.exe'. Read of address 03C84F28”. Vervolgens “uninstaller.exe” gezocht, maar nergens kunnen vinden met een zoekopdracht.

Ik heb nu “Revo Uninstaller” gedownload, maar hier staan alleen de bestanden “Windows live – Hulpprogramma voor uploaden” en “Windows live aanmeldhulp” tussen. Ik wil ze wel proberen te verwijderen, maar ik weet niet welke knoppen ik moet drukken. Dus als iemand hier iets vanaf weet, zal ik ook graag hier een opmerking over willen hebben.

Na elke toepassing heb ik mijn computer opnieuw opgestart en het weer geprobeerd te installeren, maar tevergeefs blijf ik dezelfde melding krijgen dat er nog delen van Windows Live op staan. Ik weet echt niet meer welke opties er nog meer zijn, want na nog verder zoeken ben ik geen manieren meer tegengekomen. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zelf ben ik niet echt bepaald goed met computers en ik ben bang dat als ik zelf wat dingen uit ga proberen ik straks de verkeerde dingen verwijder.

Met vriendelijke groeten.

kan msn niet verwijderen/opnieuw installeren.

Ik heb echt precies hetzelfde probleem.Help ons.

Denise ik ben eruit, mij is het gelukt.
Je moet ZapMessenger downloaden, dat is een programma wat je messenger helemaal verwiderd zodat je messenger opnieuw kan installeren.
Messenger kan je zonder dat programma namelijk nooit helemaal van je pc krijgen.
Op deze site: www.zdnet.nl/downloads/98776/zapmessenger-1-0-0-0-
Staat de informatie die je nodig hebt en de software om messenger te verwijderen.
Succes Ik ga ervanuit dat het je nu lukt.

Groetjes Daisy

Volgens mij staat er tussen dat ik Zapmessenger al geprobeert heb, en dat, dat ook niet gelukt is bij mij:( In ieder geval bedankt!

Nu is het probleem nog raarder geworden!
Ik heb op www.liveopschool.nl geprobeerd msn te installeren, en dan krijg je een tijdelijke versie op je computer. Hierbij krijg ik wel een tijdelijk Windows Live Messenger inlog scherm, waarbij ik dus in kan loggen met oudere accounts van mij, maar niet met het account die ik nu gebruik. Dan krijg ik een scherm met "Windows Live werkt niet" en sluit het af.

Nogmaals, het probleem is helaas nog niet opgelost, want ik kan de echte Windows Live nogsteeds niet downloaden. Ik begin nu bang te worden dat het probleem straks echt ligt in mijn account en dat ik een nieuwe aan ga moeten maken, want dat betekent dat ik al mijn contactpersonen kwijt zal zijn!

EDIT: Het is me één keer gelukt in te loggen met het juiste account (wat ik nog raarder vind), dus nu heb ik een bestand opgeslagen met mijn contactpersonen. Gelukkig...

Laatst bewerkt:
Heb je zapmessenger opgeslagen op de pc of alleen uitgevoerd, Wel moet .NET 2.0 geïnstalleerd zijn voorat je zapmessenger uitvoerd.
ik geloof niet dat het aan je account ligt.:confused:
Succes nog.

Zodra ik .NET 2.0 probeer te installeren krijg ik een scherm met het volgende:
foutq.jpg

ok, als ik iemand tegen komt die het weet laat ik het je weten.
Ik weet het niet ik hoopte eigenlijk dat het hetzelfde was als bij mij dan was het voor jou nu ook verholpen.
Ik wens je nog heel veel succes hopelijk lukt het je snel.

Groetjes Daisy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan