Kan MySQL driver niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Ik ben al een week aan het proberen en zoeken op het net.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar ik maar geen reference vinden om een verbinding te maken met een MySQL database.

Ik heb mysql-connector-net-6.4.4 gedownload en geinstalleerd.
Maar als ik onder de refecence naar add ga en onder de NET tab ga zoeken.
Dan is zie ik nix geen mysql verwijzing staan.

Ik heb een 64bit machine met W7
Ik gebruik visual basic 2010

Wat doe ik fout of wat sla ik over. Ik kom er met hulp van google en youtube niet uit!

Tsja, met zo weinig informatie kunnen we niet zoveel:
a. Waar draait de MySql server? Op diezelfde pc of op een andere in je thuisnetwerk of op een server op Internet?
Vooral van belang is of je in de MySql database-configuratie (het ip-adres van) de client-pc wel recht gegeven hebt om te verbinden(!)
b. Een paar schermafdrukken van waar je bent als het probleem optreedt zou wellicht duidelijkheid verschaffen.
c. Natuurlijk kunnen ook firewall-instellingen op je MySql client- en/of MySql serverpc roet in het eten gooien. Kijk dat na. Evt. zet je tijdelijk alle firewalls uit op die pc('s).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tsja, met zo weinig informatie kunnen we niet zoveel:
a. Waar draait de MySql server? Op diezelfde pc of op een andere in je thuisnetwerk of op een server op Internet?
Vooral van belang is of je in de MySql database-configuratie (het ip-adres van) de client-pc wel recht gegeven hebt om te verbinden(!)
b. Een paar schermafdrukken van waar je bent als het probleem optreedt zou wellicht duidelijkheid verschaffen.
c. Natuurlijk kunnen ook firewall-instellingen op je MySql client- en/of MySql serverpc roet in het eten gooien. Kijk dat na. Evt. zet je tijdelijk alle firewalls uit op die pc('s).

Succes,

Tijs.

Ho stop, je loop te hard van stapel.
Ik heb de connector gedownload en geinstall.
Maar als ik de libery wil toevoegen. Dan kan ik die in vb nergen vinden.
Volgens het internet moet ik die bij reference toevoegen in mijn project.
Maar dat lukt dus al niet omdat ik nergens maar iets kan vinden wat verwijst naar MySQL

VB.net heeft in principe helemaal geen externe libraries nodig om verbinding te maken met MYSQL. Ik ken de connector dan ook niet. Maar om een library te gebruiken moet je hem soms wel eerst registreren of in de juiste directory plaatsen, afhankelijk van DLL / COM interfacing.

Hoe moet ik vplgens jou dan mijn verbinding maken met mijn database?

Heb je dit correct uitgevoerd:

"Adding a Reference

Before we can use Connector/NET with Visual Basic, we need to add a reference to our project. By adding a reference, we are telling VB.NET where to find MySQL Connector/NET in order to access the objects and methods of Connector/NET.

To add a reference, choose the Add Reference… option of the Project menu. Choose the Browse tab and browse to the Connector/NET installation, typically located at C:\Program Files\MySQL\MySQL Connector Net n.n.n\bin\.NET N.N (The path may vary depending on the version number of Connector/NET and the .NET Framework). Choose the MySql.Data.dll file and Connector/NET will be added to your project. You will also need to add a reference to System.Data.dll."

Ik heb het even nagelezen en connector.net is wel de makkelijkste manier. Als je er geen gebruik van maakt kun je ado.net of ODBC gebruiken. Er zijn dus wel verschillende mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan