kan netwerk niet aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joe Presto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2006
Mijn broer heeft laatst een laptop aangeschaft en wou graag dat hij via een thuis netwerk bestanden op mijn computer kon gebruiken. Beide computers lopen op win XP en hebben beide toegeng tot het internet. Via iTunes kan ik wel muziek delen, maar toch kan ik niet bij hem op de computer komen, en hij ook niet bij mij.

Hardware:

Linksys ADSL gateway with 4 port switch.
Laptop aangesloten op linksys via ingebouwde wifi
PC aangesloten op linksys via UTP.

Ik heb de XP network setup wizard laten draaien op beide computers, maar krijg het nog niet helemaal voor elkaar. Op dit moment kan ik zijn laptop zien als ik 'show workgroup computers' aanklik in 'network places' maar ik heb geen toegang; als ik op zijn laptop 'show workgroup computers' aanklik in 'network places' krijg ik alleen een foutmelding te zien.

Kan het zijn dat de linksys niet is ingesteld om een netwerk mogelijk te maken, of heeft het te maken met de instellingen op een of beide van de computers? Is er info dat ontbreekt om de oplossing te vinden?

Alvast dank, mvg, JJ

Hebben jullie bestanden delen aanstaan?
Ga in de verkenner Extra/mapopties/weergave.
Er is een regel over eenvoudig delen.

Controleer ook of Windows Firewall is uitgeschakeld (start/uitvoeren/typ services.msc) Dit alleen als jullie een eigen firewall hebben.

Controleer ook de firewalls. Hebben zij het netwerk al herkend? Start anders eens opnieuw op en kijk weer. Anders handmatig invoeren.

O ja, nog wat. In wezen zit er in de laptop een soort accespoint o.i.d. (dat ken ik zelf nog niet) Ik weet wel dat deze een nummer moet krijgen dat in de range zit van de andere router. (niet het nummer gebruiken waarmee je de config van de router ingaat)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan