kan netwerk niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mthree

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2001
Hallo,

Ik heb zonealarm geinstalleerd en nu krijg ik de melding wanneer ik naar de tweede computer wil gaan:

---------------------------
Mijn netwerklocaties
\\CP403445-A\Gfoto's is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden.

OK
Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt, Mthree.

Misschien moet je eens testen of het werkelijk door ZA komt. Schakel hem eens uit en kijk of hij de melding nog geeft. Zo ja zorg er dan voor dat de volgende keer dat je verbinding probeerd te maken dat je bij ZA aangeeft dat hij connectie mag maken (Accept)

Ik heb dat natuurlijk al uitgeprobeerd, ten einde raad leg ik mijn probleem hier neer.

groeten Mthree.

Ik heb twee verschillende ip adressen, kan dit de oorzaak zijn en waar verander ik het ip adres. Wanneer ik herstellen inschakel krijg ik deze melding:

Verbinding herstellen
De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt:

Het IP-adres wordt vernieuwd.

Neem contact op met de netwerkbeheerder of ISP.
OK
Groeten Mthree.

Hoe bedoel je 2 verschillende ip adressen precies? Voor iedere computer 1 of voor de internetverbinding en voor het netwerk 1?

Ik dacht dat ik duidelijk was, ik zie af van verdere hulp via deze site!

Hartelijk dank Mthree.

Zelf weten... Ik probeer alleen maar te helpen en ik snapte even niet wat je bedoelde, ik stel een aantal mogelijkheden voor hoe ik het kan intrepeteren en alles wat je zegt is "Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was". Nou kennelijk niet omdat ik het duidelijk niet vat.

Nogmaals "ik gebruik 2 ip adressen" kan meerdere dingen betekenen. Voor in een netwerk dient iedere pc een uniek ip adres te hebben (hetgeen je al wel duidelijk was denk ik) dus is het vrij normaal dat er 2 ip adressen gebruikt worden, alleen niet op 1 en dezelfde pc. Dan lijkt mij de enigste logische reden dat je een netwerkkaart hebt voor internet en eentje voor het netwerk, dan heb je idd wel 2 adressen, namelijk die van je provider en die van het netwerk. In principe zou dat -ondanks ZA- niet in de weg mogen zitten met verbindingen naar buiten of naar de andere pc in het netwerk.

Laat het maar weten wanneer je bereid bent nog verdere hulp te krijgen. Het is een gratis dienst en daar mag men al blij om zijn. Enig geduld en hulp van de gebruiker zijn/haar kant mag dus ook wel.

Het probleem wordt wel zeker veroorzaakt door ZoneAlarm.
Bij een lokaal netwerk moet er iets extra worden afgesteld.
Vanuit het tabblad Firewall ga je naar het Zones-paneel. hier moet je de reeks IP-adressen of het subnet aangeven.
Dit doe je door op Add te klikken en voor Subnet te kiezen.
Voer nu het Ip-adres en het subnetmasker in.
bij Ip-adress geef je de reeks cijfers van de gateway op en bij SubnetMask de getallen van uw subnetmasker. Druk op OK.

Deze informatie ben ik toevallig tegen gekomen in een computer tijdschrift. Wanneer je zelf niet zeker weet dat je kunt helpen kun je dat beter niet doen. het probleem wordt daardoor alleen maar ingewikkelder.

Met vriendelijke groet Mthree.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan