Kan netwerk niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragontail

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hey,
ik heb zojuist een nieuwe laptop gekocht: http://www.chear.nl/Chear_Computers...m_term=PC_Laptops&utm_content=Chear_Computers
Hierbij staat:
Netwerkkaart: ja
Dus ik denk dat dit betekent dat ik hiermee verbinding kan maken met internet?
Maar als ik bij verbinding maken naar een draadloos netwerk zoek vindt ie enkel: een speedtouch en linksys netwerk ( buren ) maar niet mijn netwerk dus. Ik weet zeker dat netwerk draadloos werkt want ik kan via me iphone er wel verbinding mee maken. Dus weet iemand waar het aan ligt waarom ik via mijn laptop geen verbinding kan maken met mijn netwerk?

probeer eerst eens de laptop aan te sluiten met draad en kijk of je dan wel verbinding hebt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Netwerkkaart kan zowel draadloos als bedraad betekenen.

Doe eens het volgende :

Windows toets + R -> typ devmgmt.msc

Kijk onder netwerkadapters.
Wat staat daar?

Hoi,

Netwerkkaart kan zowel draadloos als bedraad betekenen.

Doe eens het volgende :

Windows toets + R -> typ devmgmt.msc

Kijk onder netwerkadapters.
Wat staat daar?

Bedankt voor de snelle reacties,
Als ik dat doe zie ik 3 dingen onder netwerk adapters:
- Broadcom 802.11g-netwerkadapter
- Broadcom NetLink (TM) Fast Ethernet
- Microsoft ISATAP Adapter

Zelf snap ik hier weinig van, jullie?

Hoi,

De Broadcom 802.11g is een draadloze netwerkkaart, dat zit dus goed.

Enkele vragen :

1. Check eens of je netwerkkaart wel is geactiveerd. Ga naar het venster (zoals ik in mijn vorig post heb aangegeven) en check of er bij de Broadcom 802.11g geen rood kruis of een geel uitroeptekentje staat.

2. Ken je de naam (de SSID) van je netwerk?
3. Open het netwerk en sharing center in Vista en klik op "draadloze verbindingen beheren". Klik vervolgens op "toevoegen" en dan "netwerk in bereik van de computer".
Zie je hier je netwerk tussen staan.

4. Heb je een router tussen de computer en de modem staan of wil je direct verbinding maken met de modem? Kan je eens de merknaam en type van zowel modem en router hier melden.

Hoi,

De Broadcom 802.11g is een draadloze netwerkkaart, dat zit dus goed.

Enkele vragen :

1. Check eens of je netwerkkaart wel is geactiveerd. Ga naar het venster (zoals ik in mijn vorig post heb aangegeven) en check of er bij de Broadcom 802.11g geen rood kruis of een geel uitroeptekentje staat.

2. Ken je de naam (de SSID) van je netwerk?
3. Open het netwerk en sharing center in Vista en klik op "draadloze verbindingen beheren". Klik vervolgens op "toevoegen" en dan "netwerk in bereik van de computer".
Zie je hier je netwerk tussen staan.

4. Heb je een router tussen de computer en de modem staan of wil je direct verbinding maken met de modem? Kan je eens de merknaam en type van zowel modem en router hier melden.
1. ja de netwerkt kaart is geactiveerd.2
2. SSID: SX551E2a38b
3. Nee, ook als ik dit netwerk handmatig toevoeg vindt ie niks.
4. Ja volgens mij wel aangezien ik via m'n iphone er wel op kan.
Het is een kpn experia box, Gigaset SX551

Op de kpn site staat dan ook:
Met InternetPlusBellen kunt u gebruik maken van een draadloos Wi-Fi netwerk. De KPN Experia Box gebruikt de 802.11g-variant en kan zowel de b- als de g-standaard aan. Indien u reeds beschikt over een Wi-Fi kaart of adapter in uw PC op laptob kunt u deze direct verbinden met de KPN Experia Box.
bron: http://kpn-serviceportal.custhelp.c...rtal.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2778

is mij laatst ook gebeurd, probeer via een andere computer jouw driver te downloaden en te installeren, was bij mij het probleem.

Hoi !

Moet je het draadloze gebeuren niet aktiveren via een Fn-toets combinatie ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan