Kan netwerkkaart ( niet meer ) installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Help aub.

ik kan mijn netwerkkaart 3com 3c900B-tpo etherlink xl PCI niet meer installeren.

heb al vanalles geprobeerd, van voorinstallatie en downloaden van nieuwe software vanaf www.3com.com toe. Ik krijg het stuurprogramma van de pci etherlink card er niet meer op. Wie kan mij helpen aub. Ik ben hiermee al uren bezig, maar niets lukt meer. heb de kaart ook al in een ander slot gezet. Gebruik de kaart in een netwerk.

Windowsversie? Ander PCI slot geprobeerd? Herkent windows de kaart wel?

Win 98 Se, ja ander slot , en ja, win herkent de kaart wel.

Wat het systeem nu vraagt is een stuurprogramma voor de PCI Ethernet controller.

Staat niet op de cd-rom van win 98 Se

Ik heb dat ding zelf wel eens ooit nog geinstalleerd. Maar ik kan er niets meer van vinden(helaas)

Laatst bewerkt:
Nee, die staat niet op de CD-rom, die zul je moeten downloaden (www.3com.nl) als je dat nog niet gedaan hebt. Als je het bestand dat je hebt gedownload uitpakt kun je via die bestanden de kaart installeren.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond

Die heb je toch net gedownload? Die moet je installeren.

Het systeem zegt nu dat hij geen stuurprogramma kan vinden.

Je zult naar de juiste map (waarin de uitgepakte bestanden staan) moeten verwijzen, die kun je tijdens het installatieproces selecteren.

Ik krijg nu foutcode 1F6

Muurhond, ik zal eens kijken..

Heb beide files gedownload ( op een andere pc dus) op een dvd gebrand, op de HD van de betreffende pc gezet, beide aangeklikt, de pc afgesloten en opgestart.
Kaart enrin gezet, en afgesloten, pc weer opgestart. ( heb iets gelzen van voorinstallatie?

Pc herkent de kaart, laten installeren. Pc opnieuw opgestart en nu blijft ie hangen. Afgsloten, opgestart maar het syteem blijft hangen.

ik zal wel iets niet goed doen.

Je hebt de kaart toch wel in de pc laten zitten toen je de drivers(s) ging installeren?

Muurhond en Tiborv,

Het is gelukt. Je wilt niet weten hoelang ik er vandaag al mee bezig ben geweest. Ik had vanmorgen de slaap nog in mijn ogen. Wat er mis is gegaan weet ik ( nog ) niet , maar hij doet het weer.

Hartstikke bedankt voor de adviezen. Ik zal de bestanden van de kaart even snel op een cd branden.
Je weet niet hoe blij ik ben.

hoi Slofje

zou je mij kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt ik ben namelijk ook al 3 dagen bezig en het lukt me niet, heb de zelfde kaart als jij en dezelfde problemen

gr Carina

Caraina1, " gewoon " de links gevolgd die Muurhond hierboven heeft gegeven. De bestandjes op de HD gezet en als het systeem bij het installeren van de kaart naar drivers vraagt, deze op die locatie waar je ze hebt neergezet, laten zoeken.

het is ( achteraf) niet zo moelijk.

Dank je wel slofje voor je snelle reactie, maar ik snap er geen piep van en weet je hoe dat komt omdat ik geen klap verstand van pc heb, maar omdat ding nu helemaal weg te gaan brengen om het te laten doen daar heb ik ook geen zin in.
zou je me stap voor stap kunnen helpen misschien

gr Carina

Ik zal het proberen. Ik ben zelf ook niet zo'n held maar ik kom altijd maar verder door het gewoon te proberen. Baat het niet dan schaad het niet, ( of het lukt dan helemaal niet ) :)

Je klikt op beide links van Muurhind. ( Hier eerder in deze thread boven )

Ik moest ze eersts op een cd branden omdat ik de drivers nodig had op een andere pc.

Dus als je de files hebt gedownload dan klik je ze aan en je installeert ze in een en dezelfde map.

Zegt je systeem dat er een nieuwe kaart in je pc zit als je opstart? Zo ja dan vraagt het systeem naar een stuurprogramma. Dat stuurprogramma staat in de map die je zojuist hebt aangemaakt. Daar staat de software in die je nodig hebt. Laat het systeem in die map zoeken. Als het goed is pikt het systeem de software op .
Als het systeem niet zegt bij het opstarten dat je een nieuwe kaart hebt dan ga je via strat naar configuratiescherm, dan naar apparaatbeheer en dan die je waarschijnlijk een geel uitrpeteken bij de kaart staan die je moet installeren. Klik daarop en klik dan eigenschappen. Dan vindt je een knop stuurpogramma bijwerken. Klik daar op . Dan zal het systeem vragen waar de software staat die je wilt installeren. Dan zoek je de map op waar je al eerder die bestandjes hebt neer gezet. Klik op de map waar de software in staat en laat het systeem zoeken. Als het goed is installeert het systeem nu je software. Het zou kunnen zijn dat het systeem ook nog zegt dat er een pci controller geinstalleerd moet worden. Dan je ga precies zo te werk zoals je net hebt gedaan.

Als alles goed gaat is nu je videokaart klaar voor gebruik.

Mocht iemand anders nu zeggen dat moet , of dat doe ik anders, laat die zich dan melden!

succes, ik hoor het wel.
Het is een lang verhaal , maar ik schrijf dit even tussendoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan