kan netwerkkabel niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1587

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Hallo,
Ik heb thuis een pc staan die rechtstreeks stond aangesloten op een kabelmodem. Omdat ik ook internet op mijn laptop wilde hebben, heb ik er een draadloze router tussen gezet. Op mijn laptop had ik direct internet via wifi.
Alleen nu kan mijn pc de netwerkkabel niet meer vinden die loopt tussen mijn router en pc.
Het vreemde is, dat de lan-lampjes achter mijn pc en op de router NIET branden. Maar als ik de laptop met diezelfde kabel aansluit op de router, heb ik meteen weer internet en branden de lan-lampjes weer wel.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen waar het verkeerd is gegaan.

Alvast bedankt.

Hoi,

Misschien moet je de netwerkkaart eens uit apparaatbeheer verwijderen.
Na het herstarten vindt je pc hem dan weer en wordt het stuurprogramma weer geladen.
Door het verwijderen van de kaart, worden ook de netwerkinstellingen weer teruggezet naar de standaard, zodat daar geen mogelijke oorzaak meer kan zitten.

Als je de PC weer rechtstreeks aansluit op het modem, werkt het dan weer wel? Zou het misschien zo kunnen zijn dat je net werkkaart kapot is OF je de poorten op je router?

De tip van vanveelen eerst eens uitvoeren.

Hoi @error53,

Probleem met 'wisselen' is vaak, dat mensen vergeten het modem even uit te zetten tijdens de wisseling, waardoor er vervolgens geen internetverbinding meer is.
En meestal zitten de problemen juist niet in de bekabelde verbinding (die immers nauwelijks beveiliging nodig heeft), maar in de draadloze ..... en dat gaat bij hem juist goed.
Vandaar mijn idee dat de netwerkinstellingen, daterend uit de 'voor-router-periode' wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Vanveelen: De reden dat ik dacht aan een kapotte poort/netwerkkaart was dat er meestal wel een lampje brand als er een kabel aangesloten zit. Welliswaar dan niet groen, maar vaak wel oranje of rood (geen verbinding) en hij zegt dat er geen lampjes branden.

Maar inderdaad, het verwijderen van de kaart uit apparaatbeheer is vaak een effectieve methode om netwerkproblemen op te lossen.

Ik heb het beide nog niet gedaan en ga het eerst is even proberen.

Bedankt voor de super snelle reacties.

Gelukkig wordt de kabel nu wel gevonden. Maar na een hele dag zitten klooien nog steeds geen internet.

ik heb de verbinding al een aantal keer uit en ingeschakeld de router en de modem een aantal keer ge-reboot, maar helaas.
Ik heb nog een oude pc staan die ik weer aansluit met de kabel die van de router komt en die heeft ook direct verbinding. terwijl alle instellingen hetzelfde lijken te zijn.
(eigenschappen > TCP/ip >alles op automatisch toewijzen).

Iemand misschien nog een goude tip?

ps. mijn oude pc is te traag om te laten staan

Hoi,

Andere netwerkkaart in de pc ....
Wellicht is die in de 'oude' pc een losse netwerkkaart en niet één die op het moederbord zit ingebakken.
Kan je die overzetten om te kijken of dat wél werkt.

Misschien is het handig om meer details te plaatsen? En wat je zoal al hebt geprobeerd?

Het is uiteindelijk gelukt. Ik zou niet weten wat ik nou gedaan heb maar het werkt.
Allemaal bedankt voor de snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan