Kan Netwerkpad niet vinden .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdeboss

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Hallo , ik heb windows xp op de desktop en een canon pixma iP1600 met een usb kabel erop aangesloten , en heb een laptop met windows 7 erop en kan bestanden en foto`s tussen deze twee in de gedeelde mappen verzenden . Ik heb op de desktop de printer op delen staan.[Er staat zo`n handje onder]. Ik wil uiteraard graag via de laptop kunnen printen . [ moet ik wel eerst de desktop en printer aanzetten natuurlijk] . Helaas wil dat niet lukken , op mijn laptop heb ik de canon driver geinstalleerd [64 bits] maar als ik de printer wil toevoegen ziet de laptop hem niet . Ik heb de basisinstellingen op internet opgezocht en ingesteld , zoals Netwerkdetectie inschakelen en Bestands en Printerdeling inschakelen. Wie zet mij op het goede spoor ?? Henk.

En ik kan printen vanaf mijn Laptop . Ik heb de printer met usb kabel aangesloten aan mijn laptop , geinstalleerd op de laptop en daarna weer met de usb kabel aangesloten aan mijn desktop.
Vervolgens op mijn laptop [ windows 7 ] geklikt op: Printer toevoegen / Een nieuwe poort maken . Klik op volgende . Geef nu je Poortnaam op . [ bv: \\Computernaam\CanoniP1600 , en klik dan op OK . Installeer dan het stuurprogramma uit de lijst . En je kunt printen . Henk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan