Kan netwerkschijf niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
163
Op advies van Ziggo heb ik, om het wifisignaal te versterken in de woonkamer, achter het wifi modem van Ziggo mij eigen Router (Linksys) geinstalleerd en volgens instructies van Ziggo geconfigureerd. Aan een van de LAN poorten van het Ziggo wifi modem hangt mijn Netwerkschijf (western digital). Nu heb ik met deze oplossing in mijn woonkamer een signaal met een sterkte van 100% Echter ik kan mijn netwerkschijf, die ik gebruik om een dagelijkse backup te maken, niet meer benaderen. Het is geen oplossing om de netwerkschijf aan 1 van de 4 LAN poorten van mijn Linksys router te hangen. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen
 
Heb je je eigen router dan wel als accesspoint ingesteld?
Dan moet de netwerkcable namelijk niet in van de 4, maar in de aparte.
 
hallo,

even voor de duidelijkheid.

je hebt een modem van ziggo daar aan heb je vervolgens met de kabel een 2de router gehangen, en aan de modem/router van ziggo heb je een externe hdd aangesloten, en die is nu niet meer zichtbaar in je netwerk.
Zit je vervolgens op het wifi netwerk om je hdd te bereiken of zit je bekabelt, en zo ja op welke router?

heb je na het installeren van de 2de router al een poging gedaan om de hdd opnieuw te zoeken of toetevoegen op je pc?
 
Combineer [windowstoets & r] → tik:ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen. Ieder netwerkapparaat in je netwerk moet
beschikken over een uniek ip-adres. Dat kun je zelf invullen (statisch) of automatisch (dynamisch) laten toekennen.

network4.png



Statisch ip-adres

Bij bijvoorbeeld een server, NAS of netwerkprinter doe je er goed aan een vast ip-adres toe te laten kennen.
Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router. Deze vind je onder het commando ipconfig onder het kopje Standaardgateway.
Heeft je router bv. het adres 192.168.0.1, dan geef je je apparaten een adres als 192.168.0.2 etc. Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0
en bij standaardgateway vul je het ip-adres van je router in.

network6.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan