Kan niet bij AP settings

• Onderwerp starter Onderwerp starter as1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

as1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Beste mensen,
Wij hebben aan de router (D-Link DIR655) Een Linksys WAP610N (Wireless Access Point) hangen in Bridge modus. Deze is al een tijdje terug geconfigureerd maar hier moeten aanpassingen aan worden gemaakt.
Ik maak zelf verbinding met het access point die vervolgens weer in bridge met de D-Link router staat.
Het probleem is: Ik kan de setup van het AP niet bereiken
De D-Link handelt alles van DHCP enzo af voor zover ik mij kan herinneren. Hij wijst de AP aan als 192.168.111.113 alleen als ik naar die link ga krijg ik: Web administration not permitted (of iets wat daarop neerkomt)
Met een netwerk scanner vond ik wel 192.168.2.1 maar die kan ik niet bereiken
Is er een manier waarvan ik dus van "binnenaf" in de config kan (dat het dus niet via de D-Link gaat)

bvd
AS1

Hier hadden we ook zo'n Linksys WAP610n, en dat ding was gewoon zoooo verschrikkelijk bagger dat ik hem niet eens cadeau doe, maar gewoon weggooien. Problemen met bereik, instellingen, verbinden, wat je maar kan bedenken. Ik zou deze AP terugbrengen naar de winkel en een andere kopen. Nu heb ik hier de TP-LINK WA901ND, die is naar mijn idee erg goed.

Dat is t probleem. We mogen van de ICT geen andere kopen
Dus ik MOET in die instellingen zien te komen

Laatst bewerkt:
Hoi,
de setup is geblokkeerd door de netwerkbeheerder? Zodat alleen hij erbij kan?

Zie (o.a.) hier en verdere downloads hier
Oftewel: Er zijn enkele manieren:
a. Achterhalen in de D-link welk ip-adres de Linksys heeft (vlgs. jou 192.168.111.113). Invoeren in een webbrowser. Dat heb je al geprobeerd? Natuurlijk moet jouw pc ook in dat netwerk van de d-link zitten (dus een 192.168.111.x ip-adres toegewezen hebben gekregen).
b. De ene bedrade aansluiting aan je pc aansluiten en via de cd-rom erbij komen. Is in concept hetzelfde als bij c. gebeurt.
c. Een ip-adres 'faken' o.b.v. het MAC adres van de WAP. Nu zal die er 2 hebben: Een draadloze en een bedraad MAC-adres. Vermeld hier welke MAC-adressen je kunt vinden van/op het apparaat, en daarbij of die over het bedrade of het draadloze gedeelte gaan.

Overigens is optie b. het makkelijkst.

Het zou verder kunnen zijn (sterker nog: ik weet bijna zeker dat dat is ingesteld) dat het niet is toegestaan om draadloos te configureren (zie pagina 12 van de Engelstalige) handleiding. Je zult dan bedraad moeten configureren. Dan geldt dat het bedrade netwerk van je pc moet vallen in de reeks van het AP (dus zou je, op je bedrade netwerkverbinding, een 192.168.111.x ip-adres toegewezen moeten hebben gehad).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,
de setup is geblokkeerd door de netwerkbeheerder? Zodat alleen hij erbij kan?

Nee, Anders zouden we geen wachtwoord van de web interface hebben ;)

@dnties
a. Dat is inderdaad wat ik beschreven heb. Ik zit in het netwerk v/d d-link omdat de linksys als bridge fungeerd

Dat niet draadloos configureren heb je wss gelijk in. Met draad werkt het :)

Thanks
AS1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan