Kan niet bij informatie over de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
219
Router: Linksys WRT54G
Netwerkkaart: Linksys WMP54G
Besturingssysteem: Windows XP home edition, sp 2

Ik heb pas een draadloos netwerk aangelegd, de verbinding doet het maar hij is nog niet beveiligd!
Het is dus zaak om de verbinding te beveiligen. Ik neem aan dat ik het draadloze netwerk niet kan beveiligen via een op dezelfde router aangesloten bedrade computer? Want dat lijkt me nogal onlogisch omdat die opzich niks te maken heeft met het draadloze netwerk.

Het probleem.
Op de bedrade computers kan ik gewoon in mijn router komen als ik http://192.168.1.1 in mijn browser typ, dan typ ik mijn wachtwoord in en ik ben er.
Bij de draadloze computer kan dit niet! Hij pakt het wachterwoord domweg niet, dat zou toch hetzelfde wachtwoord zijn als die ik ook in typ bij de bedrade computers?
Als ik 3x het wachtwoord heb ingetypt krijg ik een rood scherm met ' 401 unauthorized Authoriziation required

Ik kan dus niet in mijn router komen via het draadloze netwerk, dat is lastig want nu kan ik het niet beveiligen!

Wie kan me helpen, en zeggen wat ik fout doe? Moet het wachtwoord/gebruikersnaam op de draadloze computer misschien anders zijn? Ik zou niet weten wat...

Alvast bedankt! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Als het dezelfde router is.... waarom zou je dan niet via het draadje de instellingen kunnen wijzigen?
 
Palmpje zei:
Als het dezelfde router is.... waarom zou je dan niet via het draadje de instellingen kunnen wijzigen?

Omdat er in de gebruiksaanwijzing staat dat wanneer ik de WEP instel de verbinding op een gegeven moment word verbroken:

quote: 'De verbinding zal nu verbroken worden door de router. Je hebt immers niet de juiste netwerksleutel op je computer ingesteld, dus je krijgt geen verbinding met de router meer. Met andere woorden: het draadloos netwerk beveiligen is in elk geval gelukt. Nu nog zorgen dat je er weer op komt.'

Betekend dat het draadloze netwerk beveiligen is MISlukt? Of komt dat omdat ik niet op het draadloze netwerk zit, maar op het bedrade netwerk?
 
Ik denk dat je via het vaste lijntje gewoon verbinding blijft houden. Alleen moet je op de computers die draadloos verbonden zijn de correcte sleutel instellen.
Geen ervaring mee hoor..... ik heb alleen maar vast bedrade verbindingen hier.
 
Palmpje zei:
Ik denk dat je via het vaste lijntje gewoon verbinding blijft houden. Alleen moet je op de computers die draadloos verbonden zijn de correcte sleutel instellen.
Geen ervaring mee hoor..... ik heb alleen maar vast bedrade verbindingen hier.

Dat heb ik dus uitgetest, nadat ik die WEP had ingesteld viel mijn draadloze verbinding niet uit, dus er klopt iets niet.
Ook vind ik het raar dat ik niet bij mijn router kan! Snap jij dat? Ik typ bij de bedrade computers precies dezelfde wachtwoord in als bij de draadloze, en bij de draardloze krijg ik die bovenstaande melding.
 
Nee, je MOET je router instellen via een draadje.
Pas als het eea goed ingesteld is kun je goed draadloos gebruik ervan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan