kan niet bij startknop komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Ik draai hier met Windows 2000 Server.
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn computer traag reageert. Dat is het ergste nog niet, maar ik kan nu ook niet bij de Start-knop komen.
Zodra ik met mijn muiscursor bij de Startknop kom, verandert de muiscursor in een zandloper en kan ik niets doen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb het idee dat er nog steeds programma's worden geladen wanneer je een zandlopertje krijgt op de startknop.
Misschien kun je bij "taakbeheer"" processen" kijken welk programma het probleem veroorzaakt. Anders eens kijken bij
"uitvoeren" msconfig invoeren. En op het laatste tabblad "opstarten" kijken welk programma uitgeschakeld kan worden bij het opstarten.

Erik

Doet de windows toets het wel?

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• windows_toets.jpg
    windows_toets.jpg
    10 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Via taakbeheer zie ik inderdaad een hele rij "processen", maar ik weet niet van elk proces waar dat bijhoort. Hoe kom ik daar achter? Welke kan ik beeindigen?
msconfig is blijkbaar geen onderdeel van Windows 2000 Server, hij kent het programma niet.
N.B. Uitvoeren kan ik uiteraard niet bereiken, maar via Taakbeheer kan ik wel een nieuwe taak uitvoeren.

Guido

De enige applicatie die draait is de mailserver (MDaemon), verder alleen maar een hele rij processen, waarvan ik voor het overgrote deel niet weet wat het doet en of ik het zo maar kan beeindigen.

oplossing

Op de een of andere manier was de beveiliging niet adequaat genoeg. Er was een heleboel spyware binnengedrongen, zodat de heleboel geblokkeerd werd.
Spyware is verdwenen, beveiliging is weer op orde.
Een nieuw probleem doet zich voor waarvoor ik een nieuw topic open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan