Kan niet booten vanad CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar het zit tussen hard- en sofware in. Ik wil XP opnieuw installeren en booten vanaf CD lukt wel. Tót het moment, dat die moet gaan installeren, dan start de PC weer ghelemaal opnieuw op. Weet iemand wat er verkeerd zit?

Nee hoor, die heb ik al vele keren gebruikt.

Maak er dan eens een 1-op-1 kopie van die orginele schijf. Je zou dan (als de originele schijf niet (meer) goed is) een melding moeten krijgen als er leesfouten optreden.
Krijg je geen foutmeldingen, dan kun je meteen met de kopie eens testen of het daar wél goed mee lukt.

Overigens kunnen krassen e.d. toch gewoon op de originele schijf gekomen zijn. En daarbij nog dat als de originele schijf ook al een gebrande ipv. geperste cd is de kwaliteit van cd's door ouderdom, licht, warmte etc. achteruit gaat.

Dan is er natuurlijk het issue of je de xp schijf nu gebruikt op een pc waar je eerder diezelfde schijf voor gebruikt hebt of dat je nu probeert op een andere pc (met andere hardware erin) diezelfde schijf te gebruiken.

Succes,

Tijs.

Er is iets aan de hand met de opstartsectie van de harde schijf, want als ik de oude Windowsversie startte begon de PC bij enkele acties ook spontaan te rebooten. Heb nu met ERD Commander de schijf geformatteerd en krijg nu de melding, dat NTLDR ontbreekt. Op zich niets bijzonders, maar de XP-CD wil nog steeds niet starten. Ook de Vista-CD geprobeerd en nog een andere XP-CD, maar zonder resultaat.

Zonder flauw te doen, maar je meldt terug dat je denkt dat er een hardwareprobleem is (bijv. harde schijf onbetrouwbaar, lens of servomotor van de cd-lezer kapot etc.). Ik denk niet dat we hier op het forum daar iets aan kunnen doen...

Je zou meteen de computer naar een reparatiebedrijf kunnen brengen of evt. (om alvast een probleem met de harddisk uit te sluiten) proberen met een andere (vergelijkbare) harddisk of het daar wél goed mee lukt.

Tijs.

Uiteraard zijn dat allerlei zaken, die ik al heb geprobeerd. Andere harde schijf, ander geheugen, maar de opstart-CD van ERD doet het wel. Ik probeer toch wel eerst alles uit wat binnen mijn vermogen ligt voordat ik mijn vraag hier plaats. Naar de handel brengen is geen optie, want daar is deze PC domweg te oud voor.

Update: ik heb werkelijk elk onderdeel vervangen met uitzondering van het moederbord. Ik kan dan ook niet anders dan concluderen, dat daarin iets niet goed zit. En zoals gezegd - de ouderdom van de PC leent zich niet voor vervanging van het moederbord.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan