Kan niet booten vanaf cd, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Potenzia

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Ik lijk een vrij groot probleem te hebben. Mijn Vista heeft zichzelf geblokkeerd en daar kan ik dus niet meer op. Ik dacht er simpelweg aan een boodcd'tje te maken; mijn files naar een extern harddrive te transferen en er dan een verse Windows installatie opzetten. Dat was echter niet wat de pc in gedachten had.
Ik weet niet hoe het komt; maar elke soort bootcd die ik maak, of gewoon de bootable recovery cd van mij laptop, steeds geeft hij de melding dat er geen bootable disc in de pc zit.
Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen.

Kun je met F8,of een andere F-toets,een menu oproepen waarmee je zelf kunt kiezen,of je van de HDD of CD\DVD-rom wilt opstarten?

Greetz

Kun je met F8,of een andere F-toets,een menu oproepen waarmee je zelf kunt kiezen,of je van de HDD of CD\DVD-rom wilt opstarten?

Greetz
Ja dat kan en doe ik ook... Mar als ik die optie dus selecteer checkt hij of er een bootable cd inzit; wat zowel met die bootdisk als met die bootable Windows XP het geval zou moeten zijn, maar toch geeft hij aan dat er geen bootable cd is.
Andere vraag:
Acer Aspire 9500

Alle randapparatuur los koppelen.

Booten die CD's wel op een andere PC?

Greetz

Printer e.d.,usb apparatuur,alles wat dus niet standaard bij de laptop hoort.

Hier een downoad van de Vistaherstelconsole,hopelijk wil die wel opstarten.

http://www.divshare.com/download/3557861-fcb

Greetz

Randapparatuur is er allemaal af; heeft niet geholpen.
Met die disc vrees ik niet al te veel te kunnen doen aangezien
1. ik niet lijk te kunnen booten vanaf cd
2. mijn illegale Vista gwn verlopen is; het ding heeft alleen een code nodig

Ik wou met een bootcd'tje bestanden veiligstellen en vervolgens via ook een bootable cd een verse installatie van een of ander besturingssysteem installeren; wat dus beiden niet gaat.
Kan ik vanaf een externe harde schijf booten? Bv. ?

Mijn Vista heeft zichzelf geblokkeerd en daar kan ik dus niet meer op.
mijn illegale Vista gwn verlopen is; het ding heeft alleen een code nodig
Tja,met een blokkade om deze redenen heb ik nog geen ervaring opgedaan,kennelijk kun je nu niets meer gebruiken wat met Windows te maken heeft.

Ik zou toch die Vista herstelconsole ophalen,er zit een mogelijkheid op om een herstelpunt terug te zetten van eerder in de tijd.

Werkt het niet,dan heb je er wellicht toch iets aan in de toekomst en weten we gelijk of de console toch kan opstarten in deze situatie.

De download is maar 120MB dus dat valt mee.

Mocht het niet werken,dan kun je een UBCD4Win Live CD maken om je data eraf te halen.

Je hebt er wel een XP cd voor nodig met minimaal SP1.

http://www.ubcd4win.com/

Wil deze ook niet booten,dan een Linux achtige,n.l. Austrumi.Neem versie 1.6.5,de latere versie werkt niet prettig.

Kleine download,dacht 80MB.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103017

Gebruik EmelFM2 om de data te saven.

Greetz

Oke die dingen zal ik proberen.
Maar is het mogelijk om bv. vanaf een externe harde schijf te booten?

Als je dat al voor elkaar krijgt,zul je er behoorlijk veel tijd in moeten steken,maar waarom wil je dit eigenlijk,om de data veilig te stellen?

http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=14181

Greetz
Maakt ni uit. Het liefst stel ik mijn data veilig, maar het belangrijkst is het dat ik een besturingssysteem op mijn pc krijg zodat ik er weer macht over heb.
Geen enkele bootable cd werkt; de oplossing zal wel zowat in de harde schijf moeten liggen.
Als ik iets bootable op mijn externe harde schijf zet en ik sluit deze aan op mijn pc, zou het dan kunnen dat ik kan kiezen om ervan te booten, alsof er een besturingssysteem opstond?
Momenteel heb ik een op de ene harde schijf Vista en de andere een (kapotte) XP, en deze twee verschijnen om uit te kiezen, zou daar een externe bij in de lijst kunnen komen?

Het liefst stel ik mijn data veilig
Dat doe je het gemakkelijkste via UBCD4Win of Austrumi,zoals ik al voorstelde.

Overigens weet ik niet hoe deze oplossingen op een verlopen Vista reageren,proberen dus zoveel werk is dat niet.
Geen enkele bootable cd werkt; de oplossing zal wel zowat in de harde schijf moeten liggen.
Wat ik al zei,ervaring met een verlopen Vista heb ik vooralsnog niet,dus je zult het e.e.a. moeten proberen\testen.

Het moet volgens mij zowiezo mogelijk zijn de schijf\partitie te formatteren met b.v GParted Live CD.
Als ik iets bootable op mijn externe harde schijf zet en ik sluit deze aan op mijn pc, zou het dan kunnen dat ik kan kiezen om ervan te booten, alsof er een besturingssysteem opstond?
Nee,dat is behoorlijk ingewikkeld,normaal gesproken kun je helemaal geen besturing (Windows)opstarten van een externe (USB) schijf.
Momenteel heb ik een op de ene harde schijf Vista en de andere een (kapotte) XP
Wat is er met die XP aan de hand?

Dat doe je het gemakkelijkste via UBCD4Win of Austrumi,zoals ik al voorstelde.

Overigens weet ik niet hoe deze oplossingen op een verlopen Vista reageren,proberen dus zoveel werk is dat niet.

Wat ik al zei,ervaring met een verlopen Vista heb ik vooralsnog niet,dus je zult het e.e.a. moeten proberen\testen.

Het moet volgens mij zowiezo mogelijk zijn de schijf\partitie te formatteren met b.v GParted Live CD.

Nee,dat is behoorlijk ingewikkeld,normaal gesproken kun je helemaal geen besturing (Windows)opstarten van een externe (USB) schijf.

Alle oplossingen die u voorstelt omvatten een bootable cd; en die kan ik niet booten.

1.Ik stelde een vraag.

2.Vanwege die verlopen Vista,kan ik het niet goed inschatten hoe de UBCD4Win zal reageren.

3.Austrumi en GParted zijn Linux achtigen en die reageren wellicht geheel anders.

4.Probeer nu een iets zou ik zeggen,i.p.v. zou te debatteren ;)

Greetz

1.Ik stelde een vraag.

2.Vanwege die verlopen Vista,kan ik het niet goed inschatten hoe de UBCD4Win zal reageren.

3.Austrumi en GParted zijn Linux achtigen en die reageren wellicht geheel anders.

4.Probeer nu een iets zou ik zeggen,i.p.v. zou te debatteren ;)

Greetz
1. Van XP zijn destijds allemaal files gedeleted om ruimte vrij te maken; alleen in theorie staat het er nog op, in praktijk niet meer. Dat heb ik wel niet gedaan.

2. UBCD4Win kan niet booten

3. Austrumi boot niet

4. Heb al veel geprobeerd

Bedankt voor uw moeite tot dusver

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de CD\DVD speler defect is.

Is er een mogelijkheid deze in een andere PC te testen?

Wat voor aansluitingen hebben de hardeschijven en de CD\DVD speler,IDE of SATA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan