kan niet booten vanaf cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
ik heb een moederbord asus k7upgrade 600.
Ik kan niet booten vanaf cd, als ik Windows 7 wil booten dan staat ''cdboot code 5 dat weet ik dat dat vanwege verouderde moederbord komt vanwege bootsector heb wel een w7 dvd met vista bootsector maar daar blijft hij hangen bij ''loading files''
wil ik booten vanaf xp staat ''de hardwareconfiguratie word gecontroleerd'' en dat is a; een half uur zo.

ik denk zelf iets met de voeding maar weet niet zeker.:confused:

kunnen jullie mij messchien helpen???

Alvast bedankt!:thumb:

Ken wel een Asrock K7 upgrade 600 maar geen Asus.

En bij een bord met een Via chipset en een sata controller waar de schijf aanhangt dien je toch echt via F6 de driver ervoor te laden met een floppy of hangt er een ide schijf aan.

Wat het met de voeding te maken heeft ontgaat mij, zal meer met de cd/dvd drive of de bootable cd/dvd of de biosinstellingen te maken hebben, als je voeding niet vertrouwd, neem een andere.

Overigens heeft dat bord zijn 10 jarig jubileum al gevierd.

er hangt alleen een ide schijf aan, je hebt het over f6 om een driver te installeren maar hoe kan ik dat terwijl xp setup niet eens wil laden:confused:

cmos is er al uit geweest bios boot order staat ook goed, messchien ff ja met floppy disk proberen.

Als de schijf aan de IDE poort hangt heb je die drivers niet nodig, wordt de schijf wel gezien in de bios?

wanneer ik boot nu vanad w7 dvd zie ik alleen paar letters:shocked:

videokaart messchien??

ik kan de pc in 1 druk op knop uitschakelen want normaal 5sec is dus iets is er niet pluis:confused:

Andere videokaart erin en hij laat alles zien. Maar wil nog steeds niet booten af dvd:/ windows is loading files en 1 wil balkje meet niet. De ide schijf word wel herkend.

Laatst bewerkt:
image.jpg Zou dit er ook mee te maken hebben?? Deze staat namelijk beetje bol

Jeb, bolle elco's zijn lek en laten gelijkspanning door.

Of een andere erop solderen of bordje in de kliko.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan