Kan niet cammen met MSN 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
een vriendin van me wilt cammen met me, maar het lukt niet goed. We hebben allebei msn 7 en plus..maar zodra hij gaat connecten, schiet haar cam aan zoals het hoort...maar dan komt de verbinding niet tot stand en loopt haar cam vast..en ik zie aan deze kant niet..haar cam venster word wel groot in mijn msn scherm..maar het blijft helemaal leeg... en het allergekste is dat zei het gewoon wel kan met al haar vriendinnen...
dus ik weet het niet... en ik kan weer wel cams van andere mensen ontvangen volgens mij...

idee?

Geplaatst door Allard
en ik kan weer wel cams van andere mensen ontvangen volgens mij...
Zou je dit even kunnen testen?

Het zou namelijk kunnen dat je een poort moet openen.

Nou ik heb het dus net getest , en het werkt bij anderen dus wel...daar zie ik het gewoon en zo.. dus ik denk dat het dan aan haar instellingen ligt..? Terwijl zei zegt dat ze met anderen geen problemen hebt, alleen met mij...

Er zijn nog heel wat mogelijkheden.

Deze varieren van instellingen van de webcam tot beveiligingsinstellingen.

Alle instellingen zullen jullie allebei moeten controleren:
- instellingen bij msn.
- instellingen van de webcam
- poorten van msn. Het gaat om de volgende poort.
5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO and VIDEO. Caution: securty risc! Do not open ALL these ports!
5004 : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this range 5004 – 65535 - requires uPNP in your NAT router and/or firewall). Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft website for details.

Kijk of deze poort niet wordt geblokkeerd door de firewall en/of router.

Ja maar het kan toch niet aan die poorten liggen? want dan zou het toch bij niemand moeten werken?

De kans is heel klein maar op de één of andere manier kan het soms voorkomen.

Vaak worden er logjes opgeslagen door routers en firewalls. Daar kan je in kijken en dan weet je of dit het probleem is.

Een voorbeeld is msn 7.0 (final). Om deze goed te laten werken moet er een poort worden opengezet
Code:
Oplossing: trigger poort 7001 openzetten met een bereik van UDP poorten 6000-6500.
Bij de meeste mensen werkt dit, maar voor sommige functies met sommige mensen moet deze worden opengezet.

Dit zijn rare dingen, maar het komt voor:confused:

Laatst bewerkt:
Controleer eerst even of dit het probleem is. Kijk in de logs van je router en firewall.

Vertel ook even welke firewall en welke router je hebt. Als je ze niet hebt vertel je dit ook.

Ik heb net mijn pc geformatteerd..dus gewoon achter windows firewall (xp met sp2)....en mijn router is een sitecom (die je bij casema kabel krijgt)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan