Kan niet connecten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Ik heb WINVNC geinstaleerd op een van mijn 2pcs
op de andere heb ik het ook geinstaleerd...
Ik open bij eentje server bij de andere Tightviever best compresion.

Maar wat ik ook doe hij wil niet connecten...
(mijn computers zitten in een netwerkje) dus zou het geen probleem moeten zijn ....

Ik kan ook geen poorten openen...
of liever gezegd weten hoe je een poort opent ergens in mijn router config zou het moeten zitten maar ik zie alleen maar dingen waar ik mee in de war raak....

Ik heb een Sitecom Broadband xDLS/ cable router er kunnen 4 computers opaangesloten worden.

Wat moet ik doen om te connecten? kan er iemand mij AUB helpen ik loop al heel de middag me eigen te ergeren...

:confused:

Alvast bedankt!

Volgens mij hoef je op je eigen netwerk geen poorten te openen. Alleen als je vanaf internet wilt connecten.

Zit er misschien op de pc met de server een firewall in de weg?

Nee, er zit op mijn andere pc geen firewall...

Maar nu dan een vraag als ik kijk op www.watismijip.nl komen er op alletwee de pcs zeflde ipnummers te voorschijn....

Ik wil dan connecten op mijn andere pc via ip nummer maar hoe kom ik achter het ip nummer dat mijn router heeft gegeven aan mijn andere pc?

Het ip dat je probeert te krijgen bij www.watismijnip.nl is je publieke ip nummer; het nummer dat je krijgt van je ISP. Jouw netwerk zit echter achter een router die dat ip (= jouw internetverbinding) verdeelt. Intern heeft elk van jouw pc's een eigen ip-nummer dat niet zichtbaar is op internet. En die moet je juist hebben.
Ga naar Start-uitvoeren. Typ: "command" (zonder de aanhalingstekens) en druk op enter. er verschijnt een z.g. "DOS"box. Typ achter de cursor: ipconfig /all (Let op de spatie na ipconfig) en druk op enter. Er verschijnt nu een een opsomming van alle netwerkadapters (In de regel maar één). Hierin kun je het ip-adres aflezen wat je zou moeten invoeren als je met de viewer vanaf de andere pc in je netwerk wilt connecten.

Het adres achter IP adres dus die eindigt op 114

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan