Kan niet draadloos verbinden met netwerk buurman(wel met eigen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mithax

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Beste Helpmij,

Hier mijn ietswat lastige situatie. Ik woon in een huis met 4 appartementen, hier hebben wij 1 KPN lijn maar wij willen graag allemaal losse lijnen en hebben dit aangevraagd bij Telfort. Tot dan zitten we vanaf 1 Juli zonder internet. Wij hebben de computer winkel beneden gevraagd of ik en mijn vriendin hiervan gebruik kunnen maken totdat we wij internet hebben.

Omdat ik een vaste pc heb zonder draadloze netwerkkaart heb ik zo'n usb dongle gekocht van sitecom(http://www.sitecom.com/wireless-network-usb-micro-adapter-150n-x1/p/826 ) . Na deze te hebben geinstalleerd met drivers zag ik alle draadloze netwerken including de buurman beneden dus. Maar elke keer als ik er probeer naar verbinding te maken dan geeft hij aan dat het niet lukt, hij geeft niet eens aan of ik een wachtwoord/sleutel moet invoeren maar probeert gewoon te verbinden en geeft daarna een foutmelding aan. Zelf kan ik wel naar mijn eigen router prima verbinden via wireless. Mijn vriendin lukt het echter wel om naar de router/internet van de buurman beneden de verbinden en die kon er zonder problemen op. Beneden hebben we de router van hun ook al een keer gereset.

Als ik beneden met mijn pc zit dan pakt hij echter wel gelijk hun verbinding als ik in de winkel mijn computer aansluit maar dan pakt hij weer niet mijn verbinding boven met dezelfde fout.

Is er een manier om dit te verhelpen zodat ik niet weken zonder internet zit?

Alvast bedankt,

Coen

Laatst bewerkt:
Mogelijk kun je je oude router als accespoint gebruiken? Beetje afhankelijk van type e.d. Je kunt ook verbinden via de computer van je vriendin. Als laatste optie kun je ook een andere dongle proberen of controleren of je wel de laatste drivers hebt voor je huidige dongle. Qua driver support heb ik zeer slechte ervaringen met sitecom. Vaak ben je beter af met de generieke drivers van de chipset fabrikant.

Ok, ik heb wel de laatste drivers voor deze dongle gecheckte via CD,sitecom website, w7 updater. Maar hoe maak ik de oude router een accesspoint(onze oude routers worden binnenkort weggehaald, ik heb nu een intellinet wireless 300N 4 port router oid) ) dus over aantal dagen heb ik een nieuwe maar weet nog niet welke. En hoe gaat het in zijn werk om me te verbinden met de laptop van mijn vriendin want misschien is dat dan een optie?

Laatst bewerkt:
Ok, Xp, Vista, 7, whatever: Staat je computer op Automatisch verbinden? Netwerkverbindingen, Adapterinstellingen, UIT zetten, opnieuw verbinding maken met de buren.
Zoiets...

Helaas heb ik dat al een paar keer geprobeerd om de verbindingen weg te halen en deze weer te laten verbinden maar niks helpt.

Als mijn vriendin wel internet heeft, hoe krijg ik dan internet via haar pc ? Ik ben nogal een noob hiermee

Als je een vaste kabel kan leggen is dat redelijk eenvoudig. Windows heeft standaard internet sharing als optie.

Heb je de ingebouwde netwerk diagnose gedraaid? Als je rechtsklikt op je LAN verbinding kan je de diagnose starten door te klikken op Problemen vaststellen. Draai ook de probleemoplosser. Typ: probleemoplosser in het zoekveld rechtsboven in het configuratiescherm...

Ja, dan geeft hij aan dat ik de router moet resetten maar dat heb ik al 2x gedaan bij de computerwinkel beneden maar dat helpt niet. Ik heb nu heel en af toe verbinding maar daarna valt hij weer gelijk uit of is enorm langzaam. Ik woon praktisch schuinboven hem dus qua afstand is het niet ver en de laptop van mijn vriendin pakt hem met gemak. Zou het dan aan de dongle liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan