kan niet gelijk een email verzenden in outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyca21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Ik heb een probleem met mijn email versturen ,als ik dit wilt doen dan moet ik minimaal 3 keer op verzenden drukken om de email te verzenden,als hij geweigerd word krijg ik de onderstaande fout melding.Wie weet hier een oplossing voor en wie wilt mij helpen hiermee.

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is hacienda21@versatel.nl. Onderwerp 'test mail', Account: 'pop3.versatel.nl', Server: 'smtp.versatel.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, your mail was administratively denied. (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC78

Ik kan het mis hebben maar het lijkt alsof versatel weer een aantal van z'n mailservers op de blacklist heeft staan

http://www.mxtoolbox.com/index.aspx

Doe maar eens een MX lookup op versatel.nl en check dan de blacklist vermelding, bij Ospam staan ze geregistreerd.

Hier kun je dus zelf niks aan doen maar duidt op een probleem wat versatel dient op te lossen.

kan niet gelijk een email verzenden in outlook express 6.0

Ik heb mijn provider gebeld (versatel ) en die zeiden dat ik niet op de zwarte lijst stond want anders zou ik helemaal niks meer kunnen verzenden of inloggen bij hun.

Ik bedoel ook niet dat jij op een black list staat, maar de mail server van jouw provoder ( Versatel )
http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx?IP=62.58.50.83

Check het IP maar eens van deze versatel mailserver en je zult zien dat de server een blacklist notering heeft bij OSPAM, indien je nu een mail stuur naar iemand met bijvoorbeeld een xs4all email adres, en de mailserver van xs4all controleert op blacklist notering via OSPAM, dan ziet de xs4all mailserver dat de server van Versatel spam verstuurt, op dat moment weigert xs4all deze mail en krijg jij hem terug.

Zoals ik al zei hier kan jij zelf niks aan doen maar Versatel moet zorgen dat hun mailserver van de blacklist notering afkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan