kan niet ik configuratiescherm van router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carmen89

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Ik zit met het volgende:

omschrijving netwerk:

Speedtouch modem --> D-Link DI-524 Router -> Laptop en PC

Mijn laptop deed het niet meer dus heb Windows opnieuw geïnstalleerd, maar nu heb ik geen draadloos internet meer en voorheen wel. Als ik mijn IP adres intyp 10.0.0.138 kom ik in de gegevens van de modem en niet van de router.

Weet iemand waar dit probleem kan liggen? De gewone pc werkt dus gewoon maar de laptop doet niets. Router reset heeft niks geholpen.

Vertel eerst eens hoe de router met de modem verbonden is:
1. Via de WAN-poort. Indien ja, dan zou het verhaal van Ommeren moeten werken
2. Via één van de 4 LAN-poorten. Indien ja, dan kun je niet bij de router komen, behalve als je de router loskoppelt van de modem, bedraad een pc aansluit, de router reset naar fabriekswaarden, de pc herstarten, en dan dan het door Ommeren gegeven link gebruiken om in de configuratie van de D-link te komen.
Zie voor dit scenario o.a. Deze link voor een setup waarbij een draadloze router wordt gebruikt als accesspoint ipv. volledige router, maar toch bereikbaar blijft voor wijzigingen in de (draadloze) setup.

Succes,

Tijs.

via optie 2 is de router met de modem verbonden. ik weet niet hoe je de router naar de fabriekswaarden moet terug zetten en het staat ook niet in de handleiding(de router komt uit Duitsland)

Is er geen link in het Nederlands?

Er zijn op het Internet geen NL versies van de handleiding te vinden.

Terugzetten naar fabriekswaarden: link
Misschien hoef je dat niet te doen, maar wel minstens loskoppelen van de modem. PC bedraad aansluiten aan de router, en dan je pc een vast ip-adres geven (bijv. 192.168.2.200), en dan verbinden met de 'website' van de d-link via http://192.168.2.1

Wijzigingen doorvoeren, zodat de router in het 10.0.0.x segment komt te staan (geef 'm bijv. vast ip-adres 10.0.0.250), en dan weer aansluiten op de modem. Je pc weer op 'automatisch toekennen' van ip-adres zetten, pc herstarten en kijken of je nu via http://10.0.0.250 wel bij de configuratie van de modem komen kunt.
Dit is een deel van de stappen in mijn 'handleiding' waar ik al een link naar gegeven had, namelijk stap 8: deze link

Tijs.

als ik de PC een vast IP adres geef dan heb ik geen internet meer. Dus dat wil ook niet

Dat is ook maar tijdelijk, puur om de router te kunnen benaderen. Zodra het ip-adres van de router is omgezet kan op je pc de instelling weer op automatisch, zodra router en modem weer via LAN-poort verbonden zijn.
Lees wat ik geschreven heb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan