Kan niet in andere pc geraken terwijl hij zichtbaar is in werkgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb volgend probleem: In VMware heb ik twee keer XPprof geinstalleerd om zo een werkgroep met 2 pc's te creeeren (voor opleiding).
Nu zie ik via windows-netwerken de werkgroep staan en ook staan de beide pc's hierin. Via de pc (bv PC1) waarop ik naar de map werkgroep ga kan ik zonder problemen naar zijn mappen.
Als ik echter op PC2 klik dan vraagt hij een wachtwoord terwijl er helemaal geen wachtwoord is :(
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Alle firewall uitgeschakeld, ik log op beide XP's in met admin en zonder wachtwoord...
Ik lees op het forum veel over dit 'probleem' maar nergens echt een oplossing. Wie o Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Danny

Staat bij je Netwerkinstellingen de File and Printer Sharing aan.

Probeer eens bij Start --> Uitvoeren en dan type je

\\Computernaam\C$
of
\\ipadres\C$

Computernaam of Ipadres dien je zelf aan te passen in de juiste naam of ipadres

wachtwoord

Dag Mikeo,

Als ik dit intik kom ik echter opnieuw uit bij het schermpje waar je een gebruiker en wachtwoord moet in vullen en daar stopt het verhaal helaas weer :( ik heb op beide XP's maar een gebruiker (admin) en zonder wachtwoord. :( :(
Nog suggesties??
Alvast bedankt.

Groeten,
Danny

Voer dan bij gebruiker admin in en bij wachtwoord niks. Luk dit? Of welke melding krijg je anders te zien.

De netwerkwizard nogmaals draaien, of de rechten van die schijven aan "iedereen" geven, als je de enige gebruiker bent, wel in mapopties eenvoudig delen uitvinken, en in home kan dat alleen als administrator in veilige modus.

Lukt niet :(

Hoi,

Het is me helaas nog altijd niet gelukt.
@Michiel112: ik geef dan de eerste keer 'admin' in en zonder wachtwoord (zo log ik ook in op de pc), dan denkt hij even na en komt er in het venstertje iets te staan als PC1/admin bij gebruikersnaam, wat dus goed is als ik van PC2 naar PC1 wil kijken, en dan wil hij blijkbaar nog dat ik een wachtwoord invul, hier kan ik blijven op ok drukken, het 'login-schermpje' blijft onverstoorbaar terugkomen.

@Lange Pier: ik heb de netwerkwizard nog enkele keren laten lopen en verschillende opties geprobeerd, (zoals computer aangesloten op bedrijfsnetwerk (zonder domein), thuis maar geen netwerk of zo.... Wat moet men hier eigenlijk normaal nemen??
Ik heb XPPro en eenvoudig delen had ik al uitgevinkt, verder heb ik eens geprobeerd om op beide pc's de volledige c-schijf te delen en 'iedereen' toegang te geven maar zonder resultaat.

Misschien even dit: als ik in pc1 via verkenner bij workgroups op pc2 klik dan krijg ik volgende foutmelding: "Server PC2 accepteert geen aanvragen van buitenaf"
Kan iemand hier iets mee?

Groeten,
Danny

Sinds ik met een Wireless werk heb ik gelijksoortige problemen, de ene dag gaat het goed de andere weer niet, heel vreemde zaak.

Lees deze eens en kijk eens in je logboek/systeem naar een service control error
http://support.microsoft.com/kb/889320
Stop eens de service voor Windows firewall / ICS deze blijft gestart ook al schakel je Windows firewall uit via control panel. Schakel desnoods beide firewalls weer in en configureer de firewall eigenschapen met File en Printersharing..

En kijk eens na of je Computer Browser service is gestopt op beide of een van de computers en start deze opnieuw..

Kijk ook of je NetBT errors vind in je systeem logboek..
bv.

Event Type: Error
Event Source: NetBT
Event Category: None
Event ID: 4321
Date: 2/14/2007
Time: 10:30:47 AM
User: N/A
Computer: xxxxxx
Description:
The name "MSHOME :1d" could not be registered on the Interface with IP address 192.168.x.x The machine with the IP address 192.168.x.x did not allow the name to be claimed by this machine.

Bij mij zit het probleempje hier, maar heb nog niet de oplossing..
http://www.microsoft.com/technet/pr...064-44de-44ef-8ead-13d973b17498.mspx?mfr=true

Helaas

Dag Ziphe,

Helaas werkt het uizetten van deze services ook niet. :(
Morgen moet ik terug naar de avondles en dan hoop ik dat ik daar mijn probleem kan opgelost krijgen.
Suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom.

Groeten,
Danny

Het probleem is bij mij verholpen na het toepassen (gister avond) van de hotfix van M$, deze moet je wel via M$ support aanvragen via mail of telefoon onder vermelding van Article ID : 889320
tel-0205001500. Mits je probleem daar zit..
je krijgt dan een mailtje van hun.. met de fix.
This is an email from Microsoft about your support incident.

Thank you

Microsoft Product Support Services

Hello,

The hot fix for your issue has been packaged and placed on an HTTP site for you to download.
WARNING: This fix is not publicly available through the Microsoft website as it has not gone through full Microsoft regression testing.
http://support.microsoft.com/kb/889320

Die browser service die moet altijd gestart zijn anders kan je de andere computers niet browsen.Dus nooit uitschakelen.
Ook wordt door M$ aangeraden om binnen een werkgroep altijd het gast account op alle computers in te schakelen..

Nog een ander vraagje is.. Welke gebruikersnaam staat er in het inlog vensterje als je een admin share (C$) van de andere computer benaderd? Staat daar niets of Administrator of staat daar in het lichtgroen Computernaam/Guest (gast).

In dat laatste geval moet je even via (xp pro) start - uitvoeren- secpol.msc - ok
(Ik heb hier engels dus excuser mijn vrije vertaling)

Lokaal beleid(local policies) - Beveiligings opties(security options) - Netwerk toegang(Network access): Delen en beveiligingsmodel voor lokale accounts (Sharing and security model for local accounts) deze moet je dan naar Klasiek (Classic) omschakelen.. (gebruikers authenticeren zich als zichzelf)

Standaard staat deze op "Alleen Gast (gebruikers authenticeren zich als gast)" en gasten hebben nauwelijks share rechten.

:thumb:

Ps. Ik zie nu dat je uit Belgë komt, dan moet je waarschijnlijk dat service nummer bellen.. :)

Laatst bewerkt:
Opgelost

Hoi,

Ik heb het probleem kunnen oplossen door in 'lokaal beveiligingsbeleid' in 'systeembeheer' te klikken op 'beveiligingsopties' in 'lokaal beleid' en het "gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console' in te schakelen.

Groetjes en bedankt voor het meedenken,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan