kan niet in bios komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkedonder

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2004
heb nieuwe hardeschijf van 20 gig, maar deze computer (Phentium 2 400 MHZ) leest hem niet, dus ik wil in de BIOS kijken of hij hem daar wel pakt maar ik kan niet in de bios komen, niet met DEL, F10, F12, F4, ESC.... dus hoe kom ik in de Bios (AMIBIOS A6159P2) American Megatrends Inc. ?????

dus wie weet hoe ik in deze bios kan komen om de harde schijf te instaleren (ik moet hem tog eerst Flashen want deze bios gaat maar tot 10 gig)

plzzzz help me...:(

ik heb geprobeerd F1 t/m F12 en de rest van het toestebord, maar nix doet het en er staat ook niet 'hit om naar de bios of iest dergelijks te gaan... het mainbord weet ik niet want ik kan ut nergens vinden, trouwens het is een packard-bell pc :S

Dat het een PB machine was, dat is het enige wat ik op google kon vinden. Meen datn PB F5 is, maar je had ze allemaal al geprobeerd zei je al.

Heel vreemd. Misschien de fabrieksinstellingen terugzetten? (batterijtje een kwartiertje eruit halen). Weet niet of het helpt, maar toch....

Geplaatst door dikkedonder
ik heb geprobeerd F1 t/m F12 en de rest van het toestebord, maar nix doet het en er staat ook niet 'hit om naar de bios of iest dergelijks te gaan... het mainbord weet ik niet want ik kan ut nergens vinden, trouwens het is een packard-bell pc :S

Welk type precies ??

het merk en type van het moederbord is m.i. wellicht iets minder interessant. Interessanter is het merk van het BIOS............

Award / Ami................ anders ..................?

Start Word of Excel of voor mijn part Powerpoint op en ga naar Help. Kies voor info en vervolgens systeeminfo. Op de 9e regel van het dan verschijnende schermpje lees je het merk van het Bios.

Op de 5e en 6e regel van datzelfde schermpje het merk en type moederbord.

We lezen wel..............?

Laatst bewerkt:
Topicstarter geeft zelf al aan dat het om het volgende Bios gaat : AMIBIOS A6159P2) American Megatrends Inc. ?????

Welliswaar met ????
:)

Topicstarter zegt dat hij de harde schijf niet ziet, dus ik denk ook niet dat hij in Windows kan komen;)

hm,
kennelijk heb ik een drukke dag gehad, want over de rode tekst heb ik min of meer compleet heengelezen............. :o

Dan zou het dus heel goed de ESC of DEL toets kunnen zijn.

Aangezien topicstarter zegt het gehele toetsenbord gehad te hebben, denk ik dat er iets anders "loos" is. Toen ik mijn huidige machine kreeg moest ik wennen aan de gigantische snelheid waarmee deze opstartte, m.a.w. ik was altijd te laat -of drukte te weinig malen, op de desbetreffende biostoets om in het bios te komen.
(Nu is 400 niet de meest snelle processor die er is, maar als je bijvorrbeeld van een 133'er naar 400 gaat. is dat (theoretisch) toch al gauw 3x zo snel...... :D )
Derhalve advies:

start op en begin met drukken op de ESC of DEL toets vanaf het moment dat de stroom "erop" gezet wordt. Houdt een interval aan van ongeveer 1/3 tot een 1/2 seconde met indrukken.

Het MOET m.i. dan gaan lukken.

Laatst bewerkt:
Er zijn nog genoeg opties om te proberen in het Bios te komen.
to enter the BIOS during boot up hold down one of the following keys:

Hold down the [Del] key
Hold down the [F1] key
Hold down the [F10] key
To enter the BIOS from a DOS prompt...( ...NOT from inside windows)

[Alt][Cntrl][Esc]
[Alt]Cntrl][Enter]
[Cntrl][Alt][A]
[Cntrl][Alt]
Some manufacturers have their own way for entering BIOS as shown below...

Acer - Ctrl+Alt+Esc
Compaq - F10
Compaq Presario - Press [Alt][Ctrl][Esc] at boot when you see the "Compaq" log in big letters
Dell - F1 or Del.
Gateway 2000 - F1
Hewlett Packard - F1
IBM
Older Models - In order to get into the configuration of the IBM setup screen (CMOS) screen you need to hold down both mouse buttons during boot-up.
Aptiva - Press F1
Leading Edge
Fortiva 5000 - [Cntrl][Alt][A] or [Cntrl][Alt]
NEC - F2
Packard Bell - F1 or F2
Sharp Laptop 9020 - F2
Sony - F3, then F2, or F1

Bron;
http://www.2computerguys.com/bios.html

is het soms een USB toetsenbord ??? Die willen soms niet werken in het BIOS :o

opgelost !!!

tnx mensen, het was een USB toetsenbord en hij deed het niet , dus k heb andere toetsenbord aangesloten en viola met F2 in de bios en harde schijf geinstaleer

tnx mensen:thumb:

dit probleem met toetsenbord schijn je ook (vaak) te hebben met bluetooth toetsenborden of andere draadlozen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan