Kan niet in bios komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wwouterr

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik moet in mijn bios wijzigen dat hij kan booten vanaf cd want dat doet jij niet maar kan er niet inkomen.

Heb de manual goed doorgelezen en gezien dat ik met de F2 toets in de bios moet kunnen komen.
Echter wanneer ik mijn laptop opstart (Asus S96J) en het bios scherm op mijn beeld komt staat er gelijk onderaan: No keybord detected. Zodra ik in windows XP ben doet hij het wel gewoon.

Hier even wat gegevens die ik met Everest verkregen heb:

BIOS Type AMI

BIOS Fabrikant
Firmanaam American Megatrends Inc.
Productinformatie http://www.ami.com/amibios

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional

Heeft iemand enig idee hoe ik in mijn bios kan komen? Want met toetsenbord werkt dus niet omdat de bios die op dat moment niet herkent denk ik?

Heb andere toetsen zoals Esc, del, alle F toetsen al geprobberd.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Wouter

Het is niet duidelijk of je een extern toetsenbord gebruikt of (alleen) het bijgeleverde (interne) toetsenbord.

Stel dat je een extern toetsenbord gebruikt: Die afschakelen en dan proberen met het 'interne' toetsenbord op F2 te drukken.

Stel dat je alleen het interne toetsenbord gebruikt: Leen van iemand een extern toetsenbord (liefst (als dat op je laptop is aan te sluiten) een PS2 toetsenbord, dus niet een USB-versie). Probeer met het 'externe' toetsenbord op F2 te drukken.

Succes,

Tijs.

Het is niet duidelijk of je een extern toetsenbord gebruikt of (alleen) het bijgeleverde (interne) toetsenbord.

Stel dat je een extern toetsenbord gebruikt: Die afschakelen en dan proberen met het 'interne' toetsenbord op F2 te drukken.

Stel dat je alleen het interne toetsenbord gebruikt: Leen van iemand een extern toetsenbord (liefst (als dat op je laptop is aan te sluiten) een PS2 toetsenbord, dus niet een USB-versie). Probeer met het 'externe' toetsenbord op F2 te drukken.

Succes,

Tijs.

Ik heb geen extrern toetsenbord er aan hangen, heb ook geen PS2 aansluiting op mijn laptop waar ik er een op aan zou kunnen sluiten.

Hier even de info van mijn toetsenbord:

Apparaateigenschappen
Soort Besturingssoftware Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Datum Besturingssoftware 1-7-2001
Versie Besturingssoftware 5.1.2600.2180
Provider Besturingssoftware Microsoft
INF-Bestand keyboard.inf
Hardware azonosito ACPI\PNP0303

Vreemd verhaal....

Je zou kunnen kijken of een USB extern toetsenbord je wél de mogelijkheid geeft om in de BIOS te komen.

Tijs.

Ik vrees dat je dan met de helpdesk van de laptop-fabrikant moet gaan praten, want ik weet niet hoe je hier nog zonder hun hulp uit kunt komen.

Tijs.

Dit moet toch wel op te lossen zijn? Een half jaar terug werkte het nog wel, heb er toen een keer in gekeken zonder iets te wijzigen.

Of kan ik op een andere manier regelen dat ie wel wil booten vanaf cd?

Hoi !

Zolang je laptop geen toetsenbord herkend, intern of extern, is het probleem niet op te lossen.

Als je een extern USB-toetsenbord in plugt, wat krijg je dan voor melding ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zolang je laptop geen toetsenbord herkend, intern of extern, is het probleem niet op te lossen.

Als je een extern USB-toetsenbord in plugt, wat krijg je dan voor melding ?

Greetz,

Harry.

Krijg dan dezelfde melding in het bios scherm: No keybord detected. Daarna in Win XP doet hij het wel gewoon.

Hoi !

Als je gewoon draait onder XP, en je plugt dan een USB-keyboard in, krijg je dan 'n melding ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je gewoon draait onder XP, en je plugt dan een USB-keyboard in, krijg je dan 'n melding ?

Greetz,

Harry.

Nee, teminste niet iets speciaals. Krijg rechtsonder de melding dat ie is aangesloten, net zoals je een USB muis, USB stick of externe harde schijf er in plugt.

Hoi !

Dus dan werkt het keyboard wel ?

Zo ja: in het bios duiken, en ondersteuning voor USB keyboard-muis inschakelen.

Zo nee: ernstig hardware-probleem.

Greetz,

Harry.

In aansluiting op Harry Snor, en al veel eerder aangegeven: Als je met en zonder extern toetsenbord die melding blijft houden in de bios van "No keyboard detected" én niet in de BIOS kunt komen, dan echt even de helpdesk van de fabrikant gaan bellen.
Volgens mij zijn de normale opties namelijk nu uitgeput.

Tijs.

Hoi !

Dus dan werkt het keyboard wel ?

Zo ja: in het bios duiken, en ondersteuning voor USB keyboard-muis inschakelen.

Zo nee: ernstig hardware-probleem.

Greetz,

Harry.

Ja zodra Win XP is opgestart werk het vast bord wel en ook het externe. Alleen de bios kan ik dus niet inkomen omdat als ie laat zien dat je F2 miet drukken om bios in te gaan gelijk daarna de melding: No keybord detected komt. Daarna gaat ie gelijk door naar XP

Hoi !

Quote: dan echt even de helpdesk van de fabrikant gaan bellen.
Volgens mij zijn de normale opties namelijk nu uitgeput. Einde Quote.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan