Kan niet in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik heb een oude Dell Precision 370, waarvan eerst de processor ventilator heel hard
waaide, met wind er vanaf. Nu heb ik de computer aangesloten op een ander beeldscherm,
ander toetsenbord en een andere muis, en nu start de computer op, totdat ik bij het DELL logo
op F2 (Setup/BIOS) of F12 (Boot Menu) druk, dat blijf het DELL logo gewoon staan, met een vol
laadbalkje meer gebeurt er niet. Wie kan me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

In principe zou je altijd in het Bios moeten komen, mits de batterij niet leeg is. Je bios zit in een ROM-chip die altijd bereikbaar zou moeten zijn, tenzij er een mislukte flash heeft plaatsgevonden.
Vertel eens wat meer over die pc, heb je die ter reparatie gekregen of heb je 'm zo gekregen omdat hij kapot was. Wat is ermee gebeurd? Kun je daar wat meer info over geven?

Ik heb hem gekregen toen hij werkte, maar er zat alleen een cd speler in, die ik wou vervangen door een dvd speler. Toen ik dat had gedaan, bleek de dvd speler niet te werken, en heb ik de cd speler terug gezet, toen ik hem daarna aanzette, begon de ventilator ineens heel hard te draaien als ik de computer aanzet,
en het beeldscherm heeft ook geen signaal, toen heb ik de computer meegenomen naar een andere kamer, waar ik de computer heb aangesloten op een ander beeldscherm, toetsenbord en muis. En toen deed de computer het wel, maar nou wou ik er opnieuw een besturingssysteem opzetten, maar toen ik naar de BIOS of Boot Menu wou, heb ik gewoon de F2/F12 toets ingedrukt, maar gebeurde er niks, alleen het laadbalkje onder het DELL logo in het begin van het opstarten was vol, maar verder gebeurde er niks, heb een half uur aangekeken. Voor de rest is er niks gebeurt met de computer. Is het misschien een optie om de cd speler er gewoon uit te halen?

Weet je zeker dat het F2 is?
Some older Dell computers use an alternate key sequence instead of <F2> to enter System Setup. These key sequences include:

<Ctrl>+<Alt>+<Enter>
<Delete>
<Fn>+<F1> (laptop computers only)
<Fn>+<Esc> (laptop computers only)

Boven het DELL opstart logo staat Setup = F2 Boot Menu = F12
Dus dat weet ik zeker. Maar de computer doet ook raar, de ene keer maakt hij
een piep geluid bij het opstarten, en dan doet hij het niet, en de andere keer maakt
hij geen piep geluid, en doet hij het wel.

Hoeveel piepjes? Aan de hand van het aantal piepjes kun je achterhalen waar het hardwareprobleem ligt.

Ik heb hem inmiddels aan de praat, maar als de computer opstart, krijg ik het GRUB bootmenu te zien,
en dan druk ik op enter, maar dan wil Puppy Linux niet opstarten, het enige wat ik zie is een zwart scherm,
met links bovenin een wit streepje tikken. En dat blijft zo.

Wit knipperend streepje duidt meestal op kapot geheugenbankje, soms lange piep en soms 6 x verschillende hardwareproblemen of moederbord kapot.
Ik heb hem inmiddels aan de praat, maar als de computer opstart, krijg ik het GRUB bootmenu te zien
Wat bedoel je met "ik heb hem inmiddels aan de praat" als hij voor de rest niks doet?

Met ik heb hem aan de praat bedoel ik dat ik weer in de BIOS kan, en dat ik weer naar het Boot Menu kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan