Hallo allemaal,
Gisteren wilde ik Windows XP installeren. Dit lukte uiteindelijk niet omdat XP na het kopiëren van bestanden en het opnieuw opstarten de volgende foutmelding gaf: "DISK BOOT FAILURE - INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Toen dacht ik dat het aan een bepaalde BIOS-instelling lag, ik had namelijk iets eerder in de BIOS gekozen "Load Fail-safe Defaults". Ik stelde RAID in, omdat ik dacht dat dat eerst al zo was. Nu is het probleem dat ik bij dit scherm vastzit:
Serial ATA AHCI BIOS, Version iSrc 1.07 08042006
Copyright (c) 2003-2006 Intel Corporation
**This version only supports Hard Disk and CDROM drives**
Please wait, this will take few seconds
.........
Controller Bus#00, Device #1F, Function#02: 06 Ports, 02 Devices
Port-00: No device detected
Port-01: No device detected
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-EX38-DS4
En dan gaat het niet verder. Ook kan ik de BIOS niet in om RAID weer uit te zetten. Wat moet ik doen?
Bij voorbaat dank
Gisteren wilde ik Windows XP installeren. Dit lukte uiteindelijk niet omdat XP na het kopiëren van bestanden en het opnieuw opstarten de volgende foutmelding gaf: "DISK BOOT FAILURE - INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".
Toen dacht ik dat het aan een bepaalde BIOS-instelling lag, ik had namelijk iets eerder in de BIOS gekozen "Load Fail-safe Defaults". Ik stelde RAID in, omdat ik dacht dat dat eerst al zo was. Nu is het probleem dat ik bij dit scherm vastzit:
Serial ATA AHCI BIOS, Version iSrc 1.07 08042006
Copyright (c) 2003-2006 Intel Corporation
**This version only supports Hard Disk and CDROM drives**
Please wait, this will take few seconds
.........
Controller Bus#00, Device #1F, Function#02: 06 Ports, 02 Devices
Port-00: No device detected
Port-01: No device detected
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-EX38-DS4
En dan gaat het niet verder. Ook kan ik de BIOS niet in om RAID weer uit te zetten. Wat moet ik doen?
Bij voorbaat dank
Laatst bewerkt: