Kan niet in de BIOS komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HalcyonNL

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hallo allemaal,

Gisteren wilde ik Windows XP installeren. Dit lukte uiteindelijk niet omdat XP na het kopiëren van bestanden en het opnieuw opstarten de volgende foutmelding gaf: "DISK BOOT FAILURE - INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".

Toen dacht ik dat het aan een bepaalde BIOS-instelling lag, ik had namelijk iets eerder in de BIOS gekozen "Load Fail-safe Defaults". Ik stelde RAID in, omdat ik dacht dat dat eerst al zo was. Nu is het probleem dat ik bij dit scherm vastzit:

Serial ATA AHCI BIOS, Version iSrc 1.07 08042006
Copyright (c) 2003-2006 Intel Corporation
**This version only supports Hard Disk and CDROM drives**
Please wait, this will take few seconds

.........

Controller Bus#00, Device #1F, Function#02: 06 Ports, 02 Devices
Port-00: No device detected
Port-01: No device detected

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-EX38-DS4

En dan gaat het niet verder. Ook kan ik de BIOS niet in om RAID weer uit te zetten. Wat moet ik doen?

Bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien dat een bios reset werkt, anders heeft volgens mij de gigabyte 2 biosen (of zo iets) maar hoe dat werkt zal je even in gebruiksaanwijzing moeten lezen.

Modag

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien dat een bios reset werkt, anders heeft volgens mij de gigabyte 2 biosen (of zo iets) maar hoe dat werkt zal je even in gebruiksaanwijzing moeten lezen.

Modag

Bedankt :)

Zou je misschien uit kunnen leggen hoe ik de BIOS zou moeten resetten en wat het precies doet? Ik weet namelijk niet al te veel over BIOS.

Ik zal ook wel eens de handleiding raadplegen wat betreft die 2 BIOS-sen.

Hoi,

Met bios reset gaat je bios naar fabrieks instellingen dit kan je doen d.m.v spanning van de pc af te halen en dan de knoopbatterij op je moederbord er af halen.En dan de aan/uit knop een 20 tal sec. in te houden en dan weer de batterij terug plaatsen en de spanning er weer op en dan de pc aan te zetten.

Modag

Hoi,

Met bios reset gaat je bios naar fabrieks instellingen dit kan je doen d.m.v spanning van de pc af te halen en dan de knoopbatterij op je moederbord er af halen.En dan de aan/uit knop een 20 tal sec. in te houden en dan weer de batterij terug plaatsen en de spanning er weer op en dan de pc aan te zetten.

Modag

Ah ok, ik zal dat nog eens proberen.

EDIT: Dat heeft gewerkt, bedankt :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Modag

de aan uit knop 20 tal sec in houden, moet dit met spanning erop of zonder ?

Hoi,

Dat is fijn voor je, prettige jaarwisseling en Joerii14 je zou eigenlijk een eigen topic moeten starten maar hier is het antwoord zonder spanning.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan