Kan niet installeren. xp versie is ouder dan de huidige?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik wil xp installeren op een lege harde schijf. Als ik de cd met windows erin doe en ik start de pc op, gaat deze niet verder dan "press a key to reboot". Hoe krijg ik xp op deze lege geformatterde schijf ?
Ik heb er ook al een andere schijf waar nog een versie van xp op staat als master aan gehangen met het volgende idee: Als ik dan voor xp installeren kies, dan laat ik die installeren op de lege schijf die ik er als slave aangehangen heb, en klaar is kees. Maar dan wordt weer gezegd: "De versie die u wilt installeren is ouder dan de reeds geinstalleerde versie". Kan iemand mij hiermee verder helpen??
 
Heb je het in de Bios al veranderd dat ie moet booten vanaf de cdrom..? en zorg er wel voor dat ie legaal is.. Dan issie vaak wel bootable.. Illegale soms niet.. ;)
 
Ik heb 3 legale versies dus dat zit wel goed. Maar als ik probeer in de bios te komen lukt dat niet want de pc start gelijk door naar windows. Is er een mogelijkheid om vanuit windows in de bios te komen?
 
Hallo !


Staat de CD-Rom wel als eerste in de boot-volgorde ?

Als het een originele WinXP-CD is, start ie wel op, als je tenminste een toets indrukt als "press any key to boot from CD" in beeld komt.

Wat je tweede vraag betreft: De XP-versie die op de schijf aanwezig is zal een XP-SP1 of SP2 zijn.
Oplossing: Slipstream je WinXP CD eindelijk es (!):
http://proto4.thinkquest.nl/~lld523/index.php?id=software_windows_slipstreamen1

of verwijder de servicepacks van de reeds geinstalleerde XP-versie via configuratiescherm - software.

Succes,

Harry.
 
In de bios geraakt je normaal via de Del-toets bij het opstarten.
Formatteer je schijf en installeer dan en zo moet het lukken.
Zet je boot op CD-rom.
 
Een druk op de del toets en ik zat in de bios. Nu wordt xp geinstalleerd. Ik kwam maar niet in de bios omdat ik maar op escape en de f8 toets zat te drukken:eek: Nu weet je gelijk waarom ik zoveel vragen stel:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan