Kan niet kiezen tussen 60GB SSD's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hoi,
I kan niet kiezen welke SSD ik zal nemen voor alleen windows en een paar programma's,
Elke keer als ik me verder verdiep in welk merk of ssd schijf dan ook kom ik slechte dingen tegen en mensen die zeggen dat de andere beter is....
Verder hoor ik vaak dat je geen verschil in ''real life'' zal merken als de ene iets sneller gaat, maar ik wil niet dat mijn ssd na een paar weken er opeens mee ophoudt....
want hoewel het maar 60-64 GB ssd's zijn, is het voor mij best veel geld....

Waar ik tussen ''Twijfel'':
- Corsair Force 3
- Crucial M4
- Kingston SSDNow V+200
- OCZ Vertex 3
- OCZ Agility 3
- Intel 520

Het zijn eigenlijk allemaal Sata III schijven met of 60 of 64 gb geheugen en meestal rond de 500 MB read/write
begalve de crucial heeft 95 MB/s write en toch zeggen sommige dat die de beste is?

Ik zou het liefst eigenlijk de OCZ Agility 3 kopen en dan de firmware updaten zodat de problemen opgelost zouden moeten zijn?
(het is ook de goedkoopste...:p)

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Intel 78GB INTEL SSDSA2M080G2GC ATA Device (SATA-SSD), werkt prima. W7Ultimate en de software staan op die schijf en de data op een 1TB Spinpoint.

ja, over intel heb ik geen slechte dingen gehoord behalve dat ze meestal duurder zijn....:d

Laatst bewerkt:
als je een van de nieuwe vertex 3 ssd's hebt dan werken ze prima samen met een firmware update
dan komen ze erg dicht bij de beloofde snelheden

kijk ook even naar de Samsung SSD's die doen het ook erg goed kwa betrouwbaarheid en kwaliteit

Laatst bewerkt:
Ook de Agility 3 ?
trouwens de samsung ssd's zijn nog duurder dan die van intel...

Laatst bewerkt:
hier is de Agility 3 zelf 2 tiende seconde sneller dan de vertex 3,
zal ik dan toch een Agility 3 kopen? :p

Ik zat zelf ook te twijfelen tussen ocz en crucial m4. Let wel op dat je meer profijt hebt van korte access time dan de verschillende in read/write speed van ssd. Daar merk je vooral veel van bij gebruik van grote bestanden, maar ik denk bij de meeste gebruikers korte accesstime een grote rol speelt (zoals programma's openen/sluiten, windows opstarten, surfen, photoshop, etc.)

Laatst bewerkt:
Dus jij zegt eigenlijk gewoon de crucial nemen?
Die heeft in ieder geval niet die (onbetrouwbare) sandforce controller...

Oke heel erg bedankt allemaal!
Het gaat dan denk ik de crucial m4 64 gb worden,
over 2 weken ben ik jarig dus ...... :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan