Kan niet meer aan mijn website !

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Op school hebben wij ooit eens een zeer primitieve website gemaakt en op het internet geplaatst. We hadden (en hebben nog steeds) een eigen domeinnaam www.sbs2.be die op de servers van Telenet gehost wordt.
Maar na dat begin ontbrak de tijd en de wil om daaraan verder te werken en er gebeurde dan ook niets. Nu willen we de draad weer oppakken en de info over onze school actualiseren. Maar wat blijkt ? Wij kunnen niet meer inloggen op onze eigen website !!!. We hebben contact opgenomen met Telenet om te vragen of onze gegevens nog OK waren maar dat was allemaal in orde : gebruikersnaam, paswoord, domeinnaam.
Met geen enkel ftp-progje raken wij nog binnen. Het eigenaardige is dat het wel lukt als ik bij mij thuis op een stand-alone PC probeer in te loggen. Op school werken wij met een netwerk : een server met Windows 2000 Server, een router, enkele hubs en switchen en een reeks werkstations met Windows 98 SE. Het is vanaf zo'n werkstation dat ik probeer in te loggen maar dat lukt maar niet. Hoe kan dat ? Heeft dat iets te maken met dat netwerk ? Wie kan een goeie tip geven ?

Het zou wel eens te maken kunnen hebben met de firewall in je router ! zet eens wat poorten open .

Poorten openzetten ?

Ik weet niet hoe ik die poorten moet openzetten. Kan je daar wat uitleg bij geven a.u.b. ?

De router die wij gebruiken is een Zyxel Prestige 300 Series. Weet iemand hoe je daar poorten kan van openzetten ?

Laatst bewerkt:
OPGELOST !!!

Het probleem met de onbereikbare website is opgelost !
Dat had helemaal niets te maken met die router en die poorten.
Het heeft te maken met het feit dat de url van onze website en de domeinnaam van onze website dezelfde zijn. Daar maakte de server een probleem van.
Nu hebben we in de DNS configuratie een instelling aangepast en onmiddellijk konden we weer inloggen op onze website.
't Was niet veel werk, maar je moet het weten hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan