Kan niet meer aanmelden in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

mzwart

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Sinds korte tijd kan ik mij niet meer aanmelden bij windows XP. Windows start normaal op, maar als ik me probeert aan te melden worden eerst "je persoonlijke instellingen geladen". Gelijk daarna worden de instellingen weer opgeslagen om vervolgens afgemeld te worden. Vervolgens ben ik weer terug in het aanmeld scherm.

Opstarten in veilige modus kan ook niet meer; ik heb hierbij hetzelfde probleem. Het terugzetten van de laatste werkende windows configuratie heeft ook geen effect.

Het laatste wat ik gedaan, heb toen ik mij nog wel aan kon melden, is het uitvoeren van ad-aware en spybot. Is het mogelijk dat door een van deze programma's een fout in windows veroorzaakt is? En weet iemand of ik op de een of andere manier wel weer in windows kan komen?

Ik kan nog steeds niet opstarten.

Na in de recovery console in C:\windows\system32 de regel COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE te hebben ingevoerd, blijft het aan/afmeld probleem in windows bestaan...

Ook als ik in veilige modus opstart kan ik mij niet aanmelden.

Is vreemd dat het zo niet wil.

Je gaf al aan dat je Ad-aware had gedraaid.

Dit probleem wordt normaal veroorzaakt doordat Ad-aware wsaupdater.exe verwijdert.

Heb je de naam userinit.exe en wsaupdater.exe zeker goed gespeld?

Ik heb het meerdere keren geprobeerd, dus ik hoop dat ik het in ieder geval een keer goed gespeld heb.

Nadat ik de regel heb ingevoerd krijg ik de vraag:
wsaupdater.exe overschrijven (ja/nee/alle).

Hier geef ik aan dat deze overschreven mag worden, waarop de regel "1 bestand(en) gekopieerd" volgt.

Is het mogelijk dat ad-aware een ander belangijk bestand heeft verwijderd, wat dezelfde symptomen veroorzaakt?

Probeer eens het volgende.

Type in de Recovery Console

d:\i386\winnt32 /unattend
(waarbij d: de CD-drive is, is die bij jou anders neem je die letter)

weer niet gelukt

Ook deze keer is het me niet gelukt.

Ik krijg nu "De opdracht wordt niet herkend. Typ HELP voor een lijst met ondersteunde opdrachten." te zien.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd:
in c:\windows, c:\windows\system32, op d:\, d:\i386.

Ik heb het commando in z'n geheel ingetyped, met d:\, en ik heb het ook zonder d: geprobeerd. Nergens wordt deze opdracht herkend...

Ik zie het een beetje somber in...

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een partitie te maken op een schijf die momenteel geen xp meer draait en ook niet geformateerd is, maar aangezien ik niet zoveel weet...

Is het misschien mogelijk om persoonlijke bestanden van de computer te "redden", om vervolgens XP opnieuw te installeren?

Dat kan.

Je hebt bij een een installatie van Windows XP de mogelijkheid een backup te maken van de schijf.

Van de C: schijf wordt dan een backup gemaakt waar Windows een aparte directory van maakt.

De data kun je dan gewoon weer terug kopieren/verplaatsen.
Programma´s zullen indien deze windowsafhankelijk zijn weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Leg de installatie CD in de speler.

Start de PC opnieuw op. Druk daarbij tijdens het opstarten op DELETE waardoor je in de BIOS komt.
Zet daar de opstartvolgorde zo dat de CD als eerste opstart. Verlaat dan de BIOS met opslaan.

De PC zal nu opstarten vanaf de CD.

Kies uit de mogelijkheden nu voor Herstel (ZONDER FORMATTEREN)

zo kan het ook

Misschien een beetje laat (dit bericht), maar het is gelukt... Is het register gelijk ook weer helemaal schoon...

Bedankt voor de hulp bij dit probleem!!!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan