kan niet meer aanpassen in ie8

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Ik kan geen invoegtoepassingen meer invoegen in ie8.
ik gebruik windows xp, en heb nu plotseling Bing als zoekmachine, ik wil deze weer omzetten naar google, maar wanneer ik op de button druk om te zoeken naar zoekmachines krijg ik een scherm met invoegtoepassingen voor ie9, en bij elke zoekopdracht binnen dit scherm de mededeling "geen resultaten gevonden"

Tandwieltje rechtsboven, internetopties en typ dan in het grote vak de Google url.
Tip: ge eerst in Bing naar Google.nl, kopieer hetgeen in de adresbalk staat (CTRL-C) en plak dit later in het grote vak in IE (scheelt eventuele typefouten)

waar zie jij het tandwiel in ie8 ? ik ken dit wel uit chrome

Geen idee, ik heb 9 draaien en ik dacht dat 8 het wieltje ook al had, maar belangrijk is dat niet echt, zóveel 'buttons' had 8 ook weer niet. Rol en klik wat met je muis en kijk even totdat je de onderliggende optie 'internetopties' ziet staan.

Laatst bewerkt:
alle manieren om instellingen aan te passen openen het scherm met invoegtoepassingen voor ie9 en die draait niet onder xp.
de standaard zoekmachine lijkt niet uit te breuiden naar meerdere of te vervangen.

groet frans

Frans, probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl -> tabblad Programma's -> knop "Invoegtoepassingen beheren" -> Zoekmachines aanklikken -> (bijna onderaan het venster) "Meer zoekmachines zoeken" -> Google invullen links naar het zoekglaasje en daarna klikken op het zoekglaasje.

Overigens is de keuze voor Google als zoekmachine ook bereikbaar via deze link in Internet Explorer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Onlangs iets geïnstalleerd? b.v. een antivirus programma dat zich opdrong?

Je kunt via start > configuratie scherm naar de internet opties.
Ga daar naar de tab geavanceerd en klik op opnieuw instellen.
Dat reset de browser.
Vervolgens kun je bij de tab algemeen google als start pagina instellen.
Het is overigens sterk aanbevolen om IE 9 te installeren
Dat kan hier
Geen legale windows? stap dan over op b.v. firefox
Op malware controleren met MBAM kan ook geen kwaad.
Kies aan van de links onder download locations (engels)
mvg Leo

Edit Thijs, was me al voor met een snellere weg naar de opties
Belangrijker is dat IE 9 helemaal niet beschikbaar is voor XP, dat is dus een dom advies, sorry daarvoor.

Laatst bewerkt:
ik hen de gewone en de uitgebreide scan uitgevoerd, niets verdachts gevonden.
vervolgens ie8 opnieuw ingesteld, maar alles blijft bij het oude.
zoals gezegt kan ie9 niet onder xp draaien
het lijkt er op dat er met een automatische update van windows iets is aangepast wat alles naar explore 9 stuurd.

groet frans

Zeker niet gekeken naar posting #6? Gaat niet over IE9 maar over IE in het algemeen, in het bijzonder de zoekmachine-instellingen.

Tijs.

ik heb alles uitgevoerd, maar zonder resultaat,
ik heb wel schermafdrukken gemaakt, maar het lukt niet om deze te uploaden

groet frans

is er een andere manier om afbeeldingen te uploaden?

groet frans

In je derde schermafdruk moet je kiezen voor Toevoegen aan Internet Explorer.

Verder kun je gewoon die link gebruiken en via díe methode Google toevoegen als zoekmachine. Je kunt dan (indien nodig) in dat Zoekmachine-venster zoals aangegeven in je 2de schermafdruk Google bovenaan zetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Frans, er vallen een paar dingen op:
a. Er is blijkbaar nog geen enkele update geïnstalleerd voor Internet Explorer 8
b. Je zou verder (in tabblad Geavanceerd van inetcpl.cpl, knop Opnieuw instellen) de standaardinstellingen kunnen terugzetten van Internet Explorer. Let op: Dat wist (normaal gesproken) een hoop instellingen, cookies etc., dus kopieer (bijv.) eerst je Favorieten via
Start -> Uitvoeren -> shell:favorites en plak die in een nieuwe map die je ergens aanmaakt (bijv. op je bureaublad).
Je evt. wachtwoorden voor websites etc. kun je veiligstellen/opslaan via IE Passview en Protect Storage Passview

Tijs.

Probleem is opgelost, ik kan alleen geen update's vinden voor de ie8 dus deze staat nog op 0

misschien hier nog een tip voor, of kan dit komen omdat alles is gereset??

groet frans

Blijkbaar heeft een totale reset van Internet Explorer geholpen bij het instellen van Google als zoekmachine. Dat is goed nieuws! :)

Updates voor Internet Explorer zijn via http://windowsupdate.microsoft.com te downloaden (werk alleen vanuit Internet Explorer, dus niet vanuit Firefox etc.).

Tijs.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FGHHW4MBK4ZL.jpg

ik heb op de site één update gevonden en geinstaleerd, toch blijft na een herstart van de pc nog steeds de stand op 0 update's staan.

Wanneer ik kijk naar de systeem info lijkt alles dubbel te staan??
wanneer ik echter op de C:schijf kijk kan ik de dubbele niet vinden

groet frans

misschien is die versie die jij hebt geïnstalleerd al direct bijgewerkt bij/tijdens de installatie. Dat lijkt te kloppen, want ik zie zojuist dat ik precies dezelfde versie heb als jij (en ook met 0 (nieuwe) updates). :)

Ik heb verder geen verklaring waarom in Systeem info alles dubbel staat, behalve als in de kolom Pad (als je die breed genoeg maakt) ook de map C:\Windows\System32\dllcache wordt genoemd naast de versie in C:\Windows\System32(!)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan