kan niet meer bij mijn data komen op mijn netwerkhardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breizhnl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
Hallo,

Sinds een paar dagen kan ik ineens niet weer bij mijn data op mijn netwerkhardeschijf komen. Ik heb niet aangepast en er zijn geen stroomstoringen geweest.

Mijn laptop ziet de schijf nog wel. Via het configuratiescherm van de schijf krijg ik de volgende melding "Warning: is_dir(): Stat failed for /DataVolume/_torrent_ (errno=5 - Input/output error) in /proto/SxM_webui/ctcs/ctcsconfig.inc on line 24"

Mijn laptop heeft vista, en de netwerkhardeschijf is een western digital my book world white light uit 2010.

Rebooten van de schijf heeft niet opgeleverd.

Is er iemand die mij kan vertellen wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden.
Alvast bedankt

Bedankt voor de link sSharQ. Het zou zo maar de oplossing voor mijn probleem zijn, helaas is het redelijk abracadabra voor mij. Ze hebben steeds over ssh inloggen???? Dat staat wel aan want ik kan nog altijd het apparaat benaderen, alleen de data niet.

Als er iemand is die mij verder zou kunnen helpen, heel graag.

Nog een vraag in relatie tot het oplossen van mijn probleem.

Er staat in de oplossingen via de link van sSharQ, dat je de schijf uuit de NAS moet halen en in je pc moet stoppen en dan een linux programma draaien. Maar er staat ook duidelijk dat je wel zeker moet zijn dat je bios 1tb aan kan.

Mijn vraag is nu hoe en waar kan ik zien of mijn bios die 1tb aan kan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan