Kan niet meer bij NTFS bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

orpheus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Hallo,

Ik heb mijn harde schijf in 2 delen gepartitioneerd, beiden NTFS. Door allerlei foutmeldingen (PC startte helemaal niet meer op) was ik genoodzaakt windows XP opnieuw te instaleren op de C: partitie. Een format C: op NTFS ging niet door een foutmelding waardoor ik dacht dat de harde schijf gewoon kapot was. Daarop met FAT32 geprobeerd, en dat lukte wel. Windows XP keurig geinstalleerd, alleen de oorspronkelijke D: partitie bleef op NTFS staan. Nu kan ik daar bij geen enkel bestand meer op vinden, terwijl hij wel aangeeft helemaal vol te staan met data.
Hierop heb ik XP opnieuw geinstalleerd, ditmaal op NTFS en dit lukte nu wel. Helaas heb ik nog steeds geen toegang tot de meeste data op de D: partitie.

Misschien vermeldenswaard: na de eerste installatie deed hij een schijf check op D: waarbij hij langdurig bezig was om bestanden van de D: schijf een nieuwe index te geven. Ik vemoed dat hier een fout is opgetreden, maar ik ben daar niet in thuis.

Kan iemand mij helpen hoe ik nu bij de bestanden op de D: schijf kom? Beide partities staan dus nu in NTFS en XP loopt prima.

probeer die bestanden eens met recuva te verplaatsen.

Bedankt voor de tip. Helaas levert dit weinig op. Er staan nog zo'n 12Gb op de D: schijf, maar niet terug te vinden met Recuva.

Hallo orpheus,

Ga naar Start > Uitvoeren > Typ hier: cmd.exe > Klik op OK. Er wordt een zwart venster, de opdrachtprompt, geopend. Typ hierin: chkdsk d: /f /r en druk op Enter. Waarschijnlijk krijg je een melding dat de computer opnieuw opgestart moet worden om Chkdsk uit te kunnen voeren. Als dit zo is, typ dan J en druk op Enter. Start je computer nu opnieuw op en Chkdsk zal worden uitgevoerd. Hoe staat het hierna met je probleem? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan