hallo Mensen,
na eindelijk de boel opnieuw ingesteld te hebben op mijn nieuwe siemens gigaset SL75 was ik zeer blij. Ik kon bellen en gebeld worden.
MAAR
nu zit ik ineens met een volgend probleem. ik kreeg een paar dagen nadat alles draaide de melding van mijn vriendin dat ons nummer niet meer werkte omdat ze me thuis probeerde te bereiken. ERG vreemd, maar zou niet weten wat er aan de hand is. Ik heb dus een zetje nodig in de goede richting voordat ik wild van alles ga veranderen.
De situatie is als volgt.
We hebben een account bij budgetphone waar ons thuisnummer gehost is.
Die is gelinkt naar Voxalot.
En ons voipbuster account is ook gelinkt aan voxalot.
Voxalot zorgt er voor dat voipbuster en budgetphone aan elkaar gekoppeld zijn.
we kunnen nog wel uit bellen, maar niet meer ontvangen. We krijgen dan piep, piep, piep, dit nummer is niet in gebruik'.
instellingen routers
modem/router (linksys WAG320N) hier komt internet binnen. 192.168.1.1
dhcp aan: maximaal 50 dhcp gebruikers
ip begint bij 192.168.1.1
VOIP router (linksys WRT54GH) te benaderen via 192.168.1.125
verbonden met internet via static ip
dhcp aan: maximaal 1 user
ip begint bij 192.168.1.130 (dit is ook het ip nummer van de siemens SL75)
Onze provider is Telfort
ik hoop dat iemand mij kan helpen met de storing te zoeken door mij in de juiste richting te drukken.
thanks
Iwan
na eindelijk de boel opnieuw ingesteld te hebben op mijn nieuwe siemens gigaset SL75 was ik zeer blij. Ik kon bellen en gebeld worden.
MAAR
nu zit ik ineens met een volgend probleem. ik kreeg een paar dagen nadat alles draaide de melding van mijn vriendin dat ons nummer niet meer werkte omdat ze me thuis probeerde te bereiken. ERG vreemd, maar zou niet weten wat er aan de hand is. Ik heb dus een zetje nodig in de goede richting voordat ik wild van alles ga veranderen.
De situatie is als volgt.
We hebben een account bij budgetphone waar ons thuisnummer gehost is.
Die is gelinkt naar Voxalot.
En ons voipbuster account is ook gelinkt aan voxalot.
Voxalot zorgt er voor dat voipbuster en budgetphone aan elkaar gekoppeld zijn.
we kunnen nog wel uit bellen, maar niet meer ontvangen. We krijgen dan piep, piep, piep, dit nummer is niet in gebruik'.
instellingen routers
modem/router (linksys WAG320N) hier komt internet binnen. 192.168.1.1
dhcp aan: maximaal 50 dhcp gebruikers
ip begint bij 192.168.1.1
VOIP router (linksys WRT54GH) te benaderen via 192.168.1.125
verbonden met internet via static ip
dhcp aan: maximaal 1 user
ip begint bij 192.168.1.130 (dit is ook het ip nummer van de siemens SL75)
Onze provider is Telfort
ik hoop dat iemand mij kan helpen met de storing te zoeken door mij in de juiste richting te drukken.
thanks
Iwan
Laatst bewerkt: