Kan niet meer kopieren/knippen en plakken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjam123

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Na een foutcontrole van de harde schijf kan ik mijn bestanden niet meer kopieren/knippen en vervolgens ergens anders plakken. Ik kan ze niet eens een beetje verplaatsen! Aan de andere kant kan ik ze wel verwijderen... maar daar heb ik niet veel aan...

( Windows XP, harde schijf van 160 GB, een c: gedeelte en een e: gedeelte, geheugen van 512mb)

Kent iemand dit probleem?

Hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt..!

Negen pagina's met cut and paste heb ik doorgewerkt maar nergens vind ik een oplossing voor je. Dus als je zelf nog wilt zoeken....begin dan bij pagina 10. Ik zocht op 'microsoft unable to cut and paste'
Wel zag ik deze sneltoetsen:
CTRL X = knippen ,
CTRL V = plakken
CTRL C = weet ik niet :)
Misschien lukt het hiermee wel dan ben je even uit de brand.

Ach, ik zie net Bandit's bericht. Waarom heb je niet gewoon voor herstel van Windows gekozen? Zou je ook deze ellende niet hebben.

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:

Ja. Dat is de pc die mij na zo veel leuks ineens alleen maar problemen begint te veroorzaken... Een link via een site aanklikken gaat ook niet meer...

Ik heb een nieuw e: gedeelte erop gezet... Hoopte vandaag alles daarop te kunnen zetten en een gedeelte op cd's zodat ik aan het formatteren kon beginnen.... maar blijkbaar werkt mijn pc niet zo makkelijk mee... ( ik kan dus ook geen smilies aanklikken!! :( )

Elisa zei:
Negen pagina's met cut and paste heb ik doorgewerkt maar nergens vind ik een oplossing voor je. Dus als je zelf nog wilt zoeken....begin dan bij pagina 10. Ik zocht op 'microsoft unable to cut and paste'
Wel zag ik deze sneltoetsen:
CTRL X = knippen ,
CTRL V = plakken
CTRL C = weet ik niet :)
Misschien lukt het hiermee wel dan ben je even uit de brand.

Ach, ik zie net Bandit's bericht. Waarom heb je niet gewoon voor herstel van Windows gekozen? Zou je ook deze ellende niet hebben.

Ben zelf ook aan het zoeken ja, maar kom niks tegen dat op mijn situatie lijkt... Het moet vast weleens iemand overkomen zijn toch!?
Sneltoetsen helpen ook niet... :(

Herstel van Windows. Even proberen hoor... :(
Bedankt...

Nu je al zo ver bent kun je net zo goed een schone format doen.

Elisa zei:
Nu je al zo ver bent kun je net zo goed een schone format doen.

Als ik gewoon de belangrijkste bestanden op een cd kon zetten dan was dat makkelijk, maar dat kan dus ook neit want ik kan ze niet kopieren naar een cd. I'm in big big trouble...!

Iemand in de beurt waar je een HD van kan lenen om het zolang daar op te zetten,of anders om??

Ik begrijp het niet. Je hebt nu toch een E:\
Je formatteert alleen de C:\ maar.
Dat is het mooie van partities.

BANDIT123 zei:
Iemand in de beurt waar je een HD van kan lenen om het zolang daar op te zetten,of anders om??

Ben ik naar op zoek... maar weinig kans...

Gisteren de E: partitie gemaakt en die is nu 17 GB, maar kan er dus niks meer op zetten... Dacht dat ik er zo dichtbij zat...

Het begon trouwens allemaal met het icoontje in de Adresbalk van IE dat niet meer zichtbaar was... daarna begonnen Word en kladblok bestanden vreemd te doen...

Hij geeft aan dat de partitie E: heet, maar als ik via de cd windows opnieuw probeer te installeren zie ik dat de partitie D: heet... Zou daar een probleem kunnen zitten?

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel of je een virus of trojan hebt.
Jeminee en schijf van 160 en dan een zo'n kleine E:\
Dat is echt jammer.

Wat denk je Bandit, toch die herstel Windows maar doen dan? Dan blijven in ieder geval de eigen bestanden bewaard.
Windows werkt weer goed en daarna toch meer partities maken.
Met zo'n gammele Windows is het lijkt mij gevaarlijk om nu partities te gaan maken.

Normaal gesproken wordt de 2e partitie D:\ en de cdrom E:|
Volgens mij houdt Windows een andere belettering bij. Na een format moet ik altijd weer de partities 'schuiven' en een andere letter geven.

Laatst bewerkt:
Wil je het echt weten??
Bij een ander in een veilige PC hangen en data over pompen.!!
Lijkt mij de veiligste manier.

Maar ja wie ben ik:confused:

Maar ja wie ben ik
Jeetje, niet zo zielig doen hoor :D
Jij bent na al die berichten beter in staat om te zien of het iets hardwarematigs is of softwarematig. In het laatste geval zou ik zeggen herstel van Windows. Maar is het hardware-matig? Dan moet Marjam zo wijs zijn om jouw advies op te volgen..
Maar ja, je moet maar een 'pomper' in je kennissenkring hebben :p

BANDIT123 zei:
Wil je het echt weten??
Bij een ander in een veilige PC hangen en data over pompen.!!
Lijkt mij de veiligste manier.

Maar ja wie ben ik:confused:

Je bent iemand die mij misschien kan helpen...!

Zo dom als ik ben, bedenk ik me net dat ik zelf nog een andere hd in mijn oude pc heb zitten, maar ben niet technisch genoeg om daar iets mee te kunnen...!

http://symantec.atgnow.com/consumer...error+messages+and+solutions&resultType=5000#

(vreemd, maar ineens kon ik dus wel weer een link kopieren!!!!)

Kan iemand dan even de uitleg van error 600 even hier voor mij plaatsen? Ik kom er niet in :(
Bedankt voor jullie hulp tot nu toe... Ik sta samen met mijn pc'tje op het punt om in te storten :(

Elisa zei:
Het lijkt wel of je een virus of trojan hebt.
Jeminee en schijf van 160 en dan een zo'n kleine E:\
Dat is echt jammer.

Wat denk je Bandit, toch die herstel Windows maar doen dan? Dan blijven in ieder geval de eigen bestanden bewaard.
Windows werkt weer goed en daarna toch meer partities maken.
Met zo'n gammele Windows is het lijkt mij gevaarlijk om nu partities te gaan maken.

Normaal gesproken wordt de 2e partitie D:\ en de cdrom E:|
Volgens mij houdt Windows een andere belettering bij. Na een format moet ik altijd weer de partities 'schuiven' en een andere letter geven.

Heb een jaartje of 2 geleden de pc bij Dell gekocht en er zat alleen maar een C: partitie op! Heb daarna ooit een E: gemaakt, maar die was echt maar 50 MB ofzo! Daar stond mijn schoolwerk op enzo... Begrijp ook niet waarom Dell dat zo had ingedeeld... maar goed...

Slaap lekker mensen en bedankt...

PartitionMagic lets you specify a series of changes you want to make to your partitions, and then executes all the changes when you click Apply. At this point, PartitionMagic writes out a command list file (called a "batch file") to disk in preparation for execution, and then reads the file upon execution (immediately if a lock can be secured on all impacted partitions, or in a special "reboot" mode after rebooting your computer if not all locks can be secured). In the Windows 95, Windows 98, and Windows NT Workstation versions of PartitionMagic, the batch file is located in your Windows\System directory. In the DOS versions, it is located in the directory from which PartitionMagic is running. The batch file name is Pq_sm40.pqb.

If the batch file cannot be created, cannot be written, or cannot be located when PartitionMagic attempts to execute the command file, the above error messages appear. If you are running PartitionMagic from rescue disks, ensure they are not write-protected. If you cannot determine the source of the problem, contact Norton technical support.

Al de wijzigingen die jij wilt hebben schrijft PM in een bestand weg.
PQ_sm40.pqb en dat hoort in Windows\system32 te staan.
Kan PM er niet bij of kan deze het file niet beschrijven dan krijg je die error.
Als je PM van rescue diskettes probeert uit te voeren wees er dan zeker van dat ze niet 'write-protected'. zijn.

Mijn vraag. Windows/System32 bestaat toch nog wel bij jou?

Elisa zei:
PartitionMagic lets you specify a series of changes you want to make to your partitions, and then executes all the changes when you click Apply. At this point, PartitionMagic writes out a command list file (called a "batch file") to disk in preparation for execution, and then reads the file upon execution (immediately if a lock can be secured on all impacted partitions, or in a special "reboot" mode after rebooting your computer if not all locks can be secured). In the Windows 95, Windows 98, and Windows NT Workstation versions of PartitionMagic, the batch file is located in your Windows\System directory. In the DOS versions, it is located in the directory from which PartitionMagic is running. The batch file name is Pq_sm40.pqb.

If the batch file cannot be created, cannot be written, or cannot be located when PartitionMagic attempts to execute the command file, the above error messages appear. If you are running PartitionMagic from rescue disks, ensure they are not write-protected. If you cannot determine the source of the problem, contact Norton technical support.

Al de wijzigingen die jij wilt hebben schrijft PM in een bestand weg.
PQ_sm40.pqb en dat hoort in Windows\system32 te staan.
Kan PM er niet bij of kan deze het file niet beschrijven dan krijg je die error.
Als je PM van rescue diskettes probeert uit te voeren wees er dan zeker van dat ze niet 'write-protected'. zijn.

Mijn vraag. Windows/System32 bestaat toch nog wel bij jou?

Oui, die is er nog...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan