Kan niet meer op enkele websites en backoffices (alleen op kantoor-netwerk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste,

Geen idee waar ik dit topic kwijt moet, dus staat het verkeerd? Mijn excuses! :-)

Ik heb een probleem met onze Magento webwinkels. We hebben een Magento multistore met daarin meerdere domeinen (dehangmat.nl, hangmatshop.nl, etc.). Die staan allemaal gehost bij Correcthosting en zitten dus in één Magento webshop. Echter, sinds gisterenochtend hebben wij daar een probleem mee. Namelijk wanneer wij op kantoor zijn, dan kunnen we niet op de backoffice van Magento, niet in de hosting backoffice (toegang tot PHPMyAdmin en backups bijv. - direct admin), de webshops zelf en ook niet de FTP. Ben ik thuis of bijv. op mijn 3G van telefoon, dan werkt alles wel gewoon prima.

Wij kunnen het probleem niet vinden en voor werknemers is het nu lastig om wijzigen te maken aan de webshops.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Claudia

Nee, helemaal niet eigenlijk.

Sowieso, de firewall @ Windows?
Verder wat de router betreft heb ik geen verstand, maar daar wordt buiten mij nooit wat mee gedaan en ik reset hem alleen af en toe. Dat werkte overigens ook niet.

Kijk de DNS instellingen na. Doe in een cmd-venster:

Nslookup dehangmat.nl
Nslookup www.dehangmat.nl
En vergelijkbare tests voor de andere domeinen.
Kijk of de teruggemelde waarden wel overeenstemmen met wat de DNS servers van Google ervan vinden:
Nslookup dehangmat.nl 8.8.8.8
Nslookup www.dehangmat.nl 8.8.8.8
Etc.

Tijs.

Het is inmiddels opgelost. Ik heb ook nog gebeld naar de hosting gisteren en die vertelden mij dat ik in de firewall terecht ben gekomen. Geen idee hoe dat kan gebeuren, maar goed het is inmiddels opgelost. Ik moest de IP's doorgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan